Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i ett innlegg her ang høystol og sitting.

Har inntrykk av at det er på ett vis annsett som "falig" og ganske grusomt å ha barnet til å sitte, før det kan sitte selv.

Og jeg skjønner jo det til en viss grad.

Vi har en fisher price stol som poden på 4,5 mnd sitter i litt, bare de 10 minuttene han får grøt osv.

Personlig har jeg kommet frem til at:

--- han SITTER jo mye i fanget også i løpet av dagen. Det er lenge lenge siden han godtok å ligge i fanget.

--- Han sitter jo ganske bratt i bilstolen også de 30 minuttene det tar å kjøre ut i vågen.

Kan da en liten stund, i en høystol eller lignende skade da, når de har gode puter/støtter?

Personloig synes jeg de 10 minuttene i barnestolen er greit.

Men det er kanskje jeg som er heilt på rusk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ser om de er klar for det om de har lut rygg eller ikke når de sitter. Sitter han med rak rygg er han sterk nok til veldig korte perioder. Noen unger hopper over denne "sette seg opp selv" fasen og skal de være evig henvist til den ikke ergonomisk korrekte vippestolen til evig tid de da? Bruk sunn fornuft! Det kommer man langt med!

Skrevet

flere synspungter?

Skrevet

hmm har også lurt litt på dette..min sønn vil IKKE ligge i fanget lenger, da vræler han som en stukket gris..hehe

han ligger en del på gulvet, men sitter litt i vippestolen, ikke rett i ryggen da, han har rak rygg når han sitter på fanget og sånn, så det kan vel ikke skade å la dem sitte litt..og da mener jeg ikke å tvinge dem med å sitte der i lange tider men litt og litt...eller hva??

Skrevet

Min jente sitter i fanget med strak rygg, og vi setter henne på gulvet. Hun mister jo balansen, men så lenge jeg sitter bak henne går det fint. Men å ligge nede og trene på å sette seg opp er ikke interessant overhode. Vi har satt henne i høystol noen minutter innimellom med pute i ryggen, og det er veldig stas. Jenta er en av de som hater å ligge på gulvet mere enn noen minutter av gangen, men er veldig sterk i ryggen. Dermed mener jeg hun må få lov til å sitte og stå med vår hjelp før hun setter seg opp selv.

Skrevet

Her sitter gutten i høystol de minuttene det tar å gå han grøt.

Viktig med gode vaner tidlig.

Skrevet

Helsesøster sa til oss at gullet helt fint kunne sitte på fanget vårt hvis han ville selv. Da sitter du jo hele tiden å passer på så han sitter stødig osv og de skifter jo stilling hele tiden.I en høystol eller bistol blir jo stillingen mer "låst" Jeg merker at gutten er rettere i ryggen når han sitter på fanget enn når han sitter i høystolen og gudene vet hvorfor... Han er 7 mnd og kan ikke sitte i vippestolen lengre, for han bare reiser seg opp og lener seg til siden og ut over kanten- så da har vi ikke annet valg enn å bruke høystolen. Det blir mye mer gris under måltidene, for han er så nyskjerrig og armer og bein går i ett, men det går seg vel til etterhvert regner jeg med :)

Skrevet

har dere ikke seler på vippestolen? bare nyskjerrig, ikke ment for å kritisere.

Skrevet

Joda, har sele som går mellom beina og rundt magen, men ikke over skuldrene. Dermed blir lillgutt hengende med overkroppen over kanten på vippestolen i et desperat forsøk på å få tak i noe å putte i munnen :) Han er ikke i ro ett sekund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...