Gå til innhold

Nå vil jeg ha veer!!!!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av å gå gravid er 5 dager på overtid med nr4 di andre er 5år 3år og 17 mnd så jeg har ikke gjort så veldi mye annet en å gå gravid i det siste!!!

noen som har ett godt råd jeg har prøvd sex,annanas,spad jord måka snø vaska huset osv.

trernger noe som funker har ikke tid til dette her det er jo bare en uke til 17 mai og jeg har 3 andre unger som trenger meg.

og med bekkenløsning fra helvete så funker jeg ikke som jeg skal.

jeg gleder meg masse til å føde så kan det ikke bare komme igang nå!

sorry måtte bare få ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4998554-n%C3%A5-vil-jeg-ha-veer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

var på kontroll i dag på sykehuset di gjør ikke no før tidligst mandag og 17 mai er til onsdag di tenker ikke mye på att vi tross alt har 3 små barn som skal feire 17 mai med mamma på sykehus!!!!!!!!!!

jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg må vente er det ikke bare å sette igang ungen er jo ferdi!!!

forstår at dere er lei ventetid. men jeg har ikke tro på at det er så heldig me alle disse rådene for å "sette i gang fødselen". Tror den starter når barnet er klart, og tror det er individuelt? Dersom du klarer å "sette i gang fødselen" har jeg tro på at det kan bli en vanskeligere fødsel ettersom kroppen egentlig ikke er klar...mer komplikasjoner? Eller tenker jeg helt feil siden alle rådene for " å sette i gang fødsel" ikke fungerer på alle og at kanskje fødselen hadde startet uansett dersom du eks ikke hadde hatt sex eller hadde hatt sex...? Kossen kan en vite at det var akkurat det som gjorde utslaget?

I boka et barn blir til står det:Tidspunkt for fødsel styres av et samspill mellom en rekke forskjellige faktorer i kroppen, fremfor alt hormoner. Progesteronet øker mnd for mnd i svangerskapet og holder blant annet muskulaturen i lovmorveggen avslappet. For at fødselen skal komme i gang må fremfor alt progesteron minske i blodsirkulasjonen. Man tror også at for eksempel kraftige spark fra barnet kan ha en viss betydning..

Tre andre hormoner virker motsatt...fødselsfremkallende. Oxytocin, prostaglandin og kortison. I sædveske finnes prostaglandin som kan ha modningsvirkende effekt på livmorhalsen. Så kanskje derfor det hjelper for noen iallefall...

Tror altså ikke heller det er så lett å sette i gang fødselen. desverre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...