Gå til innhold

noen overvektige som har hatt lap.?

Anbefalte innlegg

jeg er overvektig, og klarer ikke bestemme eg olm jeg skal ta lap eller ikke, pga legen sa det er en høyere risiko med narkose dersom man er overvektig. Hva skal jeg gjøre???

ble dere gravide etter lap? evt, hvilken hjelp fikk dere videre for å bli gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4997832-noen-overvektige-som-har-hatt-lap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde lap for et par år tilbake. Det var i forbindelse med noe annet enn "prøving", men det gikk helt greit for meg. Veide vel kanskje 120kg da. (Men nå skal det sies at jeg blir litt gæen etter narkose alikevel =) Hehe.. Hadde ikke vondt i sårene etter lap`en, men verket i alle ledd da "gassen" de brukte for å blåse opp magen, gikk ut igjen. Hehe, husk at du blir "råbarbert" da =)

Annonse

Hei!

Jeg har hatt lap en gang i forbindelse med gallestensopperasjon, det gikk helt greit, men legene sa at pga overvekten skulle jeg få litt ekstra blodfortynnende, for å være på den sikre siden.

Nå skal det sies at en narkose er jo en risiko i seg selv, uansett om man er overvektig eller ikke, men det er nok svært skjeldent at det går galt under narkose nå til dags.

hei alle sammen. yusen takk for så mange svar. kanskje jeg bare skal ta sjangsen å ta den. det var gynekologen min som tok opp temaet, å sa att han godt kunne ta en lap på meg hvis jeg ville, men etter å ha snakket en stund spurte jeg til slutt om han ville anbefale meg det. da sa han at han egentlig ville anbefale meg å komme i en mer gunstig vekt før en lap. så derfor er jeg så usikker. er på vei ned i vekt, men det går jo så sakte. så har vi vært prøvere i over 4 år, så er lei av å vente. men det gjelser vel de fleste her på denne siden:-)

det var forresten gynekolog på fertilitetsklinikk jeg snakket med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...