Gå til innhold

Kjøper dere alt nytt??

Juni_baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei, ikke alt :) Vi har kjøpt brukt vogn og brukt bilstol (av ei jeg jobber sammen med..hadde ikke kjøpt av en fremmed jeg..) Vugge,seng og vippestol har vi arva :) Har kjøpt ny baby call, nye klær, ny stelleveske, ny madrass til senga.. Stellebordet får vi lagd =) Dyner og sånnt har jeg også kjøpt nytt =)

Har ikke kj0pt noe enda, for er bare 3 mndr paa vei :)

Siden vi ikke har saa mye aa rutte med kommer vi nok til aa finne en del brukt! Er jo like greit det, saa lenge det er pent brukt og slikt! Men tror nok at kommer vi til aa kj0pe nye klær + at vi sikkert faar litt av foreldre og slikt :)

Annonse

Dei eg kjenner som har babyutstyr, har diverre framleis bruk for det, so eg finn faktisk ingenting eg kan låne...det einaste er vel ein vogn, men han er i Bergen, og eg er i Oslo! Tja...klede fær eg kanskje låne, men me fær sikkert masse av dei til jul (har termin i slutten av oktober), og leiker har eg nok av sjølv!:P

Seng og kommode er jo ikkje so dyrt, og me skal ikkje ha eit stellebord som står av seg sjølv...berre ei "plate" på veggen som ein tek opp og ned (pga liten plass). Mamma har sagt ho skal kjøpte vogn til oss, noko som jo er greitt sidan både eg og faren er studentar. Må nok verte ein ny ein, sjølv om eg ikkje har noko imot å kjøpe brukt...men eg vil jo ikkje risikere å kjøpe ein vogn som bryt saman medan barnet mitt er inni han!o.O Dessutan kjem eg nok til å ha bruk for vogn seinare ogso, og då er det jo bra at eg fær ein no som varar lenge!

Men no er det vel over 5 månader til babyen kjem, so eg veit eigentleg ikkje kva det vert til. Tepper har forresten mamma nok av, men eg har faktisk byrja å hekle eit eige babyteppe!:)

Annonse

Jeg venter mitt første barn i september, mens samboern min har en datter fra før på 3år. Vi skal bruke vogn, seng, vippestol, voksipose og noen tepper fra henne. Stellebord, bilstol og babycall har vi kjøpt nytt, det er kun det vi mangler. Vugge får vi låne av en venninne.

Jeg er student, mens samboern min jobber. Vi får litt mindre penger siden jeg er student, så vi tenker å bruke en del omigjen. Skal se gjennom klær etter tuttemor litt senere og det som ser fint ut kommer vi nok til å bruke. Men hvis noe er slitt, så kommer jeg nok ikke til å bruke det.. Koselig å kjøpe noe nytt og:)

Vi har nok det meste nytt ja. Ikke fordi det er "teit" å kjøpe brukt, men fordi jeg syns det er så utrolig MORO å handle i butikker til bebisen vår :o) Vi har ønsket oss dette barnet i flere år, og etter diverse nedturer (prøverør, gjentatte aborter etc..) så er det så utrolig spesielt å kunne handle til lillegull. Føler meg kjempeheldig som er gravid nå, og er jo ikke sikkert jeg får oppleve det igjen, så da blir det ennå mer spesielt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...