Gå til innhold

Verdens letteste nattavvenning!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt lenge at lille snupps må avvennes fra nattmåltidet, men gruet meg som en hund til å ta "kampen"!

Utsatte det gjennom to tenner, forkjølelse og til slutt bestemte vi oss for å sette foten ned! (Hun er 7 1/2 mnd nå..)

Natta før vi skulle begynne med avvenning sov hun natten igjennom, og våknet blid som ei lerke halv åtte! Nå har hun sovet i en uke hele natten uten å våkne før rundt åtte...!

Snakk om grei nattavvenning da!! Hehe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4997738-verdens-letteste-nattavvenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde det nesten på samme måte her, har prata om at når hun blir 6 mnd så er det på tide (hun er 6 mnd i dag). Men her i helga trappet hun ned fra 3-4 nattmåltider til ett, og da er egentlig jeg veldig fornøyd. (sover fra 19.30 til ca 04.30)

ja... virkelig på tide når de er 6 mnd... hva er det for noe da??

det er en liten baby det er snakk om....

jeg fullammet til min var 6 mnd og begynte da forsiktig med grøt og har brukt 2 mnd på å få i henne... ikke klar for å kutte natta da nei....

rart det d'ær at alle babyer er klar for nattavenning når de er 6 mnd.... tror jeg ingenting på!!

hvis det var meg du sikta til du anonyme, så er det vel forskjell på om du har begynnt å gi ungen mat eller ikke!! min lille datter på 6 mnd spiser nå både frokost(brød) middag(glass met el vanlige grønnsaker) og kvelds(grøt). Da er det vel på tide å kutte ut mange nattmåltider eller?

Annonse

For noen bebiser er det på tide, for andre ikke..

Det er vel forskjellig fra barn til barn.

I vårt tilfelle har snupps fått fast føde siden hun var fire mnd. Og hun har spist tre gode måltider i et par mnd nå! (Grøt, middag, grøt..)

Så i dette tilfelle mener jeg at det var greit å ta det.. :o)

Så bra for dere at det gikk så lett. Jeg har en datter på 8 mnd. Hun går mme og spiser grøtx2, middag, frukt og yoghurt og i tillegg et par flasker mme i løpet av dagen. Likevel vil hun ha mme om natta og. Jeg har tenkt å nattavvenne henne men gruer meg. Hun illskriker om vi ikke er kjappe nok om natta med å gi henne den flaska. Hun får stort sett mat 1 gang i løpet av natta men av og til får hun ei flaske tidlig om morgenen også, da kan vi sove litt til alle sammen (stå opp kl 0730 istedet for 0530!!)

Men hun trenger jo ikke den nattmaten men jeg klarer ikke hente fram overskuddet til å ha henne skrikenede en natt eller tre. Hun har ikke fått tenner ennå så jeg har liksom utsatt det til de kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...