Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Uff, nå er jeg litt bekymret. Jeg var i Frankrike for en liten stund siden - mens jeg var i 11. uke. Spiste ikke ost eller rått kjøtt - men var ikke noe flink med grønnsaker. Jeg hadde ikke fått med meg at det var så farlig, så jeg spiste salat på restauranter. Spiste også jordbær (men de vasket vi godt). Så nå er jeg litt bekrymret over at jeg skal ha fått toxoplasmose. Er litt sint på meg selv for ikke å ha undersøkt bedre før jeg dro... Da jeg testet meg tidligere hadde jeg ikke antistoffer i blodet. Noen som har noen formening om jeg bør teste meg??
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 jeg ville spurt legen på neste kontroll.. min virker ikke så "hysterisk "for dette så han hadde sikkert ment det gikk greit, men du får sikkert lov å teste om du er redd.. det er jo bare en blodprøve.. ikke kjekt å gå bekymret hele tiden heller.. evt ring legekontoret å spørr..ville jeg ha gjort
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Takk for svar Skal til jordmor om et par dager, så kanskje jeg skal klare å vente til da og spørre hun.. Ble bare plutselig så bekrymret fordi jeg leste et innlegg her inne om en som hadde fått det etter å ha spist jordbær i Frankrike.
Månetoppen Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Gå til legen og få tatt en ny blodprøve. Da slipper du å bekymre deg for at du skal ha blitt smittet. Sist jeg var gravid, fikk jeg "hetta" etter en tur til Portugal. Etter at vi var kommet hjem fant jeg plutselig en artikkel som omhandlet det store antallet toxoplasmosesmittede i Portugal. Husker ikke hvor lang tid det tok å få svar på blodprøven, men den var i alle fall negativ. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå