marit1974 Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Holder på å trappe ned på ammingen, så ikveld fikk hun MME istedetfor. Har strevd veldig med å få henne til å ta flaske, fikk i henne ca. 40 ml, men synes det var litt lite. Hun får pupp om morgenen+ 2 grøtmåltider med litt MME i løpet av dagen. Hun drikker en god del vann i løpet av dagen. Trenger hun mer?
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Hei. Jeg sluttet å amme da gutten min var 8 mnd. Han fikk da grøt 2 ganger til dagen og mme 4-5 ganger til dagen (150 - 180ml gangen) det var like mange ganger som jeg gav da jeg ammet. Da jeg fortalte dette til HS fikk jeg beskjed at det ikke var nødvendig med så mye. Han skulle ha ca 500 ml totalt (mme + det som er av melk i grøt). Jeg gikk drastisk til verks med en gang. han fikk da fortsatt grøt 2 ganger men redusert melk med 3 flasker med 150 - 200 ml. Han er nå 10 mnd og ser ikke ut som om han lider noe nød
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 jenta mi på 8,5 måned får ca 450 ml MME i døgnet.Fikk beskjed av HS at 500-600 ml var nok.. hun drikker masse vann el babyjuice utblandet i vann ellers på dagen..Hun får MME morgen og kveld..
Gjest Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Min er bare 9 mnd, men han får 240 ml mme til frokost, grøt (evt. brød) til lunch, middagsglass til middag, og grøt til kvelds. Så han drikker bare 240 ml om dagen. Det har han gjort siden han var 8 mnd. Han legger på seg godt, og lider ingen nød.
marit1974 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2006 Hun får to stk pupp om morgenen, så jeg vet ikke helt hvor mange ml det tilsvarer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå