Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har en gutt, 5 mnd gammel. Nå følte jeg at han er litt varm og sjekket hans temperatur. Det var 38,1. Jeg målte den i rompa. Er det høy temperatur for baby? Når er det høy temperatur? Når gir vi medisin, osv? Skjenner at jeg mangler info om det. Jeg vil gjerne være forberedt når det skjer. Tusen takk for svar!
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 38,1 er ikke feber for barn.Men følg med utover natten, den kan fort stige. Like fort som den kan bli borte... Trenger ikke gi medisin hvis baby ikke har det ubehagelig, virker smertepåvirket eller er urolig. ' Jeg gir først når feber er over 39,5. Feber er jo kroppens måte å"drepe" bakterier på. Barn kan ha temp. godt over 40 uten at de er påvirket på samme måte som vi voksne. Det som man må være litt obs på at tempkan svinge svært fort og noen barn kan få feberkramper. Da blir de fjerne og sløve og virker som om de slutter å puste. Da gjelder det å fåp ned tempem fort, feks kle av barnet og ta det med ut. Uansett er det viktig å ikke kle på barnet for myenår det har feber. Trenger feks ikke dyne, kanskje bare et teppe.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 En regner nesten ikke med at det er feber før ett barn har 38. men det kommer litt an på hva normal temp er på ditt barn. barn får fort feber, men det trenger ikke være sykt. du må se an formen til babyen. vi pleier å gi paracet når den er godt over 39 og hun er slapp. så er det selvfølgelig matinntaket. spiser de bra er det et godt tegn. vet ikke om dette hjalp, men litt info ihvertfall
Gjest Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 feber er ikke farlig, kun om den går mye opp og ned!!!!
nepomuk Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Lurte faktisk akkurat på noe av det samme... Har ei jente som blir 1 år om 2 uker, hun ble slapp utover ettermiddagen i dag, og når jeg målte tempen i rompa hadde hun 39,2. Hun har faktisk aldri hatt feber før (!) så jeg ble veldig usikker. Ringte mamma og bestemor, og de ga mange av de samme rådene som over her: Sørge for at hun drikker nok Kle av henne så hun ikke blir for varm Ikke bruke dyne i senga (bare teppe) Sjekke henne med jevne mellomrom Gi febernedsettende over 39 grader Ring lege hvis den stiger til over 40
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Tusen takk for svarene! Nå føler jeg meg tryggere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå