Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg hadde sex med samboer for ca en uke siden. Etter samleie fikk jeg kjempe vondt( dvs rett etter). Jeg blødde litt også. Nå etter en uke har jeg akkurat som brannsår ved åpningen..Det gjør kjempe vondt og det gjør vondt når jeg tisser.. er litt nervøs.. Kan det være herpes eller er det lite sannsynlig siden det kom rett etter samleie..? Og hvis det er det, er det ett sikkert tegn på at han har vært utro da? Huff blir mer og mer engstelig når jeg forteller om det...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4997311-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et førstegangsutbrudd er som regel kraftigere enn bare et sår, vanligvis med influensalignende smerter og av og til feber. Varer en uke til 14 dager ca.

Herpes kan også ligge latent i kroppen, dvs at du kan ha blitt smittet for lenge siden, men at utbruddet blir trigget senere, da gjerne ved stress, annen sykdom el graviditet feks.

Kjæresten din kan ha Herpes, han kan ha hatt det i mange år, og han trenger ikke å vite om det.

Herpes smitter rett før eller under et utbrudd.

Så at Herpes er et sikkert tegn på utroskap, nei det er det ikke.

Jeg tror kanskje at du kan ha fått et friksjonssår? Men ville ha tatt en tur til legen og sjekket.

Håper du ble litt beroliget ihvertfall? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4997311-herpes/#findComment-4997393
Del på andre sider

hei hei.

jeg lider desverre av denne "sykdommen" og jeg kan love deg at ved førsegangsutbrudd blir en ganske syk.Jeg ble skikkelig syk, hadde over 40 i feber i 1 uke før jeg ble sendt på sykehuset. I begynnelsen trodde vi det var influsensa helt til jeg begynte å få ondt nedentil. Sårene var store og ekstremt onde..Jeg vet enda ikke hvem jeg fikk det av pga at det kan ha ligget i kroppen min i flere år. Jeg har nå hatt det i 8 år og det begynner å bli mye bedre. jeg har ikke hatt utbrudd på sikkert 1 år.Men det første året jeg hadde det var jeg mye syk, det endte med t jeg måtte gå på konstant medisin som var kjempe dyr. kostet 3000 i mnd, men heldigvis fikk jeg det på blå resept. Så utfra det du sier så vil jeg ikke tro du har det,men hvis du blir værre ville jeg dratt til legen med en gang.. Jeg vil ikke tro at din mann har vært utro, som de andre sier så kan det ligge i kroppen i mange år..Jeg er nå gift og har vært sammen med min mann i 4 år. Han har ikke hatt tegn til å ha fått det, jeg har vært forsiktig og har ikke sex når jeg har utbrudd.Men samtidig har det aldri vært noe problem siden det gjør så innmari ondt så er ikke akkurat sex noe en tenker på.Kanskje jeg skal sende han til legen.

Herpes er ikke noe jeg ville at min værste fiende skulle fått engang. Det er ikke farlig å ha,men utrolig kipt og ondt..Så jeg håper du ikke har fått det.lykke til..

hilsen charlotte

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4997311-herpes/#findComment-4997489
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...