Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 uker på vei med mitt første barn. Er 25 år. Er i fin form. Jobber 100 % på sykehus. Fysisk ganske tungt arbeid. Samboeren driver eget firma og jobber veldig mye om dagen. DVS at jeg gjør alt hjemme om dagen (husarbeid, matlaging, handling+vi bor i 5 etg uten heis). Har de siste par ukene kjent mange sammentrekninger i magen. Er vel kynnere. Har lest at dette er vanlig. Men har også lest at det ikke er så bra. Hva er riktig? De er ikke vonde med de kjennes godt! Magen blir steinhard. Nesten litt ekkelt. Tenker at ungen blir klemt flat. Men han blir vel ikke det... Er dette noe jeg bør ta opp med jordmora på neste kontroll. Skal til henne igjen 19 mai.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa det betyr at jeg må ta det med ro. Det er ikke bra med for mye kjennere og at man kjenner dem tydelig kan være et tegn på stress. På jobben min har mange litt sykemeldt fordi de har mye kynnere... Det er også en bra ting med kynnere... Det er livmorens måte å forberede seg på fødselens rier... så man klarer å presse ut barnet...

Synes absolutt du skal si fra til jordmor om det. Jeg pleier selv å notere ned på en lapp alle ting jeg har følt den siste tiden som jeg føler kan være relatert til svangerskapet... så får jeg sjekket det opp...

Atr helt sikkert ok, men ta det som et signal på å ta det mer med ro. Synes ikke du bør gjøre alt hjemme nå!

Klem,

Skrevet

Stakkars samboeren min. Han har kjempedårlig samvittighet for at han må jobbe så så mye. Men han startet eget firma for ikke så lenge siden. Og er jo egentlig glad de har mye å gjøre. Det ble bare enda mer enn de hadde trodd. Har jobber fra 7til 1-2 (om natta) i uka og fra 9 eller 10 til 20-21 i helga. De få timene han er hjemme vil jeg ikk eat han skal bruke på husarbeid. Så det er greit at jeg gjør det om dagen. Han er sliten stakkar med så mye jobbing. De timene i uka han har fri vil jeg at vi skal bruke på kos med hverandre og magen.

Gleder oss sinnsykt til sommerferien. Firmaet stenger i nesten hele juli. Og jeg har fri i hele juli. Da skal det bli mye kos med hverandre og magen.

Vi snakker sammen på telefonen flere ganger om dagen. Og han er verdens beste samboer! Vet at det ikke er så lett å være han heller om dagen. Han har jo ikke lyst til å la sin gravide samboer vøre så mye alene hjemme og gjøre alt. Men å satse i firmaet er jo en invistering i framtida for oss alle tre. Jeg er virkelig stolt over det han gjør for vår lille familie.

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere fra uke 26 med førstemann. Trente mye og fikk da beskjed om å ta det litt mer med ro. Nå er jeg 18 uker og har hatt kynnere i noen uker allerede. mye kynnere kommer av stress, men å ha kynnere er helt normalt i forhold til at livmoren forbereder seg.

Jeg var på ultralyd i går og spurte da vedr dette. Hun sa at alle har kynnere, men ikke alle kjenner det. Noen kan merke det med en gang de blir gravide, andre mot slutten. Tynne har mer sjanse å merke noe enn de som har litt mer å ta av. Hun sa at dersom jeg begynner å kjenne press mot bekkenet og eller de blir sterkere og mer rieaktig, må jeg sjekke. Ellers var det ingenting å bekymre seg for. Men ta det litt med ro!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...