Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal nattavvenne lillegutt nå til helgen tenkte vi...Han er 10 mnd så nå er det på tide å få sovet litt synes jeg... Han har pleid å få pupp kl 19.00 når han legger seg, så ca kl 22.00 og kl 03.00 før morgenen.

I det siste har han våknet maaaange ganger uteom dette på natten, derfor orker jeg ikke mer. Han trenger ikke egentlig MM på natten lenger, får nok mat på dagtid, så mye er nok for kosens skyld...Også vanen da...

Trenger råd her nå: Bør vi kutte alt på en gang, eller ett og ett måltid...

Jeg selv føler det er lurt å kutte alt på en gang. Han skjønner jo ikke hvorfor han kan få klokken 22.00 og ikke senere når han våkner?

Blir ikke det forrvirrende? Bedre å kutte helt?

Hva tror dere!?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4997108-dere-som-har-nattavvent-se-hit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kutt ut med alt på en gang vi jeg si! han kommer til å gråte, SKRIKE!!! Men han er stor nok for skrike-metoden nå ;) han skjønner straks at nattmat får vi ikke lenger! Tro meg!! Dattern min har sovet hele natta siden hun var 4mnd. når er hun 8mnd.

Han pleier nå å sove fra ca 19.00 - 07.00 på morran, men det er med oppvåkninger på natta. tror du han kommer til å våkne mye før på morran når han plutselig skal sove hele natta i strekk? (En eller annen gang håper vi...;o)) Må vi kanskje legge han tidligere, kutte ut kviler på dagen eller noe?

noen ganger står vi opp 5.30 her.. greit nok det synes jeg. får hele kvelden fri til å lade batterier :)

Jeg synes ikke du skal gi han noe neste gang han våkner, kanskje heller vann? de kan være tørste om natta og!

Trenger ikke kutte ut hviler, tulla her hviler masse hun!

Hei.

Ville kuttet begge måltider samtidig ja.

Vi tok avvenning for ca 3 uker siden og jeg hadde forberedt meg på "kamp", men det gikk over all forventning. Kun litt sutring de to første nettene og 3. og 4. natt sov han 12 timer i strekk (19-07).

Han sov 19-07 (ca) før avvenning også, så det har ikke forandret seg, selv om han noen netter ikke våkner i det hele tatt (må av og til gi smokken, men sovner igjen med en gang). Den siste uka har han våknet 0630 noen dager, men det synes jeg er greit. -Bare det ikke bli tidligere!

Lykke til!

Annonse

Tror og jeg hadde kutta helt ut med at gi pupp etter klokka 21.

Jenten min er 9,5 måneder.Før for 3 uker sida fik hun og nattpupp,da sov hun til klokka 7 eller 8, nå som hun sover fra klokka 19:30 vil hun stå opp klokka 5 eller 6.

Syns selv at 5 er tidligt,men er glad for at hun sover hele natta,da er det jo kun at legge seg tidliger om kvelden,om vi trenger ekstra søvn.

Jeg halverte dag søvnen hennes,det var alt.

Ingen skriging,og hun har altid vært oppe 2 til 3 gang for nattpupp.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...