Gå til innhold

September: Hvordan er aktiviteten i magen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er i uke 22 nå... Og siden lørdag har det vært fullt spetakkel inni der ( Var på metal-konsert,så kanskje hun tror hun fortsatt er på byn? ;P . Skulle tro hun øvde seg på afrikans dans eller tromming eller noe. Samboeren min kjent spark for første gang på søndag, endelig ( har gledet meg voldsomt til det :) ,og siden har hun holdt et leven i hulen sin. Er litt rolig midt på dagen,for så å ta av på kvelden eller hvis jeg sitter/ lener magen mot en disk eller noe lignende... Kjempegøy.

Har ikke sett noe utenpå magen ennå, men har litt padding fra før,så må nok vente litt til før det skjer...

Har kjent liv sånn avogtil i noen uker nå... Og bobling ganske tidlig, men det har ikke vært skikkelig romstering før siste uken...

jepp, nå danser hun igjen :)

Fra uke 18 til 20 var det aktivitet der hver dag et par ganger.

men fra uke 20 og ut den, var det bare liv ca annenhver dag. Og nå har jeg ikke kjent noenting siden torsdag forrige uke..altså 5 dager. Var til kontroll i går og alt så ut til å vøre i skjønneste orden, men jeg syns det er litt rart at jeg ikke kjenner aktivitet. Det syntes legene også, men så lenge babyn vokser etter de målene som er normalt må jeg prøve å roe meg ned med det.

Er i dag 21+5

hos meg har eg kjennt liv siden uke 14. og nå er det full balluba der inne. spess når eg hører på musikk og er på jobb. hehe. og han vekke meg om moringene når eg skal stå opp. med ganske så kraftige spark. så er spent på hvordan det kommer til og gå når han vokser og blir sterkere i beina ,når han sparker nok så hardt i fra før av. hehe ;)

så har en ganske så livlige gutt der inne..

134 dager igjen til eksplosjon nå. heheh

Annonse

Grunnen til det er nok at den lille har fått et søvmønster nå :)

Tror det var på dokumentaren "I mors mage" de sa at i uke 12 (eller rundt der) får babyen et søvnmønster og kan sove opp til 90% av tiden. Nå skal ikke jeg gå god for det, men det var det de sa der :)

Hm, men blir litt satt ut de dagene jeg har kjent lite..siste døgnet har jeg omtrent ikke kjent noe. Varierer kjempemye..Men pleier jo å kjenne litt når jeg våkner om natten og sånn uansett, så da må det jo bo noen der inne fortsatt..:)

Kjenner liv hver dag nå (er 23 fullgåtte uker i dag). Kjente de første tegn til liv allerede i uke 14. Spesielt mye aktivitet er det når jeg legger meg. Ofte er det full rulle der inne. Men det er jo litt koselig da, å avslutte en lang, slitsom dag med sparkehilsen i fra mammas lille venn! :)

Jeg er 23+1 i dag. Har kjent liv i noen uker, og det varierer også litt fra dag til dag, men jeg kjenner iallfall liv hver dag. Kjenner gjerne noe på morgenen, formiddagen, ettermiddagen, kvelden, ved sengetid og hvis jeg våkner på natten. Virker som han har fått et søvnmønster og er våken sånn hver tredje/fjerde time ...

Driver også og lurer på om det har blitt mer forskjell på søvn og våken nå..Synes liksom det var mer sånn rundt uke 20, men kanskje det er meg som har blitt mer vant til det..Nå er det mer sånn korte perioder med "herjing" en gang imellom og så stille+ ofte en del om natten. Får meg gjerne et dult når jeg legger en fast hånd på magen da så alt er vel greit inni der:) Har bare blitt litt avhengig av sånn litt daglig kos og kontakt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...