Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker "Den Første Grød" (dansk) fra Helios og er godt fornøyd. Det skal tilsettes rapsolje og malt også, og da blir den skikkelig god.

Er egentlig ikke sånn helse/øko-freak, men NEstlé sine grøter ble så sinnsykt søte og klischete. Når vi i tillegg måtte bruke malt i grøten pga vondt i magen, så syntes jeg at det ble for ille. Bare sjekk hvor mange gram med kullhydrater/karbohydrater det står på pakken - tror i Nestlé sin risgrøt så er det vel over 80 gram karbohydrater per 100gram, med andre ord over 80% sukker!!

Uansett, "Grøden" går ned på høykant her - spesielt med skrapet banan oppi. Pluss at den skal bare koke i to-tre minutter, så det går lynkjapt. Sjekk www.ammetaka.no - der er det noen mattips tror jeg.

Brukte bare Hollegrøt til snuppa vår og kommer til å gjøre det til lillesnupp også. Vurderte den grøten som anbefales over også mange ganger, men den må kokes. Holle er en instant grøt som bare røres ut i vann....enklere:-)

anbefaler virkleig grøt fra helsekost, for jeg gir ikke snuppene mine det klisjet som smaker søt kjeks som Nestle lager....

søk opp til venstre på Holle, så får du sikker mange treff.

Koke vann - avkjøle - blande i pulver - kjempeenkelt. :)

Skal du blande i MM må du bare passe på at vannet er godt nok avkjølt for du blander med MM, siden MM ikke tåler for høy temperatur.

Du kan også blande med MME om du vil.

Jeg blander med bare vann, og så ammer jeg utenom - dette fordi jeg ikke kommer helt overens med pumpen.

Jeg har så langt bare brukt hirsegrøt til gutten min på 6 mnd, og den synes jeg er helt super. Enten får han grøten "bar" - eller med forskjellige fruktmoser og evt. litt kanel i.

Annonse

Helsekostgrøtene er sunnere fordi de ikke er tilsatt sukker, og de er laget på økologiske råvarer. Pulvergrøtene er ikke dermed sagt usunne;) Og det stemmer ikke at 80% karbohydrater er det samme som 80% sukker! Sukker er bare en av flere typer karbohydrater. Sukkergrøtene inneholder omkring 6-7% tilsatt sukker.

Jeg har brukt Helios sine grøter. De må kokes, og aller best er det om man kan legge melet i bløt en times tid før man koker det - da utnyttes næringsstoffene best (gjelder ikke for alle typer mel, men). Det er selvfølgelig litt mer jobb, men jeg synes det er koselig å stelle litt;) Ellers vet jeg at Småfolk har fått en ny grøt uten tilsatt sukker, så man kan ha en eske av den i skapet til travle dager, og hvis man skal ut og farte.

Hvis man har bagynt med sukkergrøtene, kan det nok hende at babyen ikke vil ha usukret helsekostgrøt... Man kan eventuelt ha i litt nypeekstrakt (inneholder masse C-vitamin:) ) eller maltekstrakt. Mine unger har likt usukra grøt fordi de ikke har fått noe annet, stakkars;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...