Gå til innhold

Hvor lenge skal man knaske vitaminer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en drøy uke har jeg spist opp Gravid vitaminene, og er da godt over 3mnd "grensa" . Kommer vel til å være 14+1 for å være pinlig nøyaktig.

Kan jeg da slutte med all vitamintilskudd? Til nå så har jeg tatt det egentlig kun fordi de innehold folat, og så tenkte jeg at det kunne jo være greitt med et par vitaminer ekstra i samme slengen.

Kommer til å fortsette med den deilige dagsdosen med Tran, da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ikke folat mer,det er det eneste jeg har tatt.Skal ta møllers dobbel når kvalmen har gitt seg helt:0)

Skrevet

Hvis kosten er variert trenger du ikke kosttilskudd, men tran eller omega 3 er viktig å ta i tillegg til folat i begynnelsen og alene eller i tillegg til kosttilskudd f.o.m. 2.trimester... Er visst viktig for babyens hjerne...

Skrevet

Legen anbefalte meg å ta folat fram til ul, fordi hun mente den terminen var sikrere.

Skrevet

Men for din egen skyld kan det jo være fint å ta en vitaminpille hver dag sånn at du har det du trenger, liksom.

Legen min anbefalte meg faktisk å fortsette med folat ut svangerskapet og det skader jo ikke. Og hun spurte også på om jeg hadde styr på vitaminene. Og jeg har faktisk dissekert hva jeg spiser sammen med jordmor i forbindelse med et vekttap så det står på helsekortet mitt at jeg spiser sunt og variert.

Men dette velger man jo selv. Det er jo mest for ditt eget velvære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...