Gå til innhold

April: øretermometer, 1årsvaksine og jeksler

Anbefalte innlegg

tar alt i samme innlegg like godt, hehe.

hvordan har aprilbarna reagert på vaksinen nå ved 1år? annerledes enn med de to første? matilde har ikke reagert på noen av de hun har fått før, men i kveld syns jeg hun var veldig varm og forholdsvis sløv, og det er ikke fordi jeg har kledd på henne for mye, altså. men så glir det altså over i temaet øretermometer; har dere prøvd, og har dere suksess med det? syns det måler litt lavere enn rompetermometer og har ikke fått "utslag" på det til tross for laber form hos snupp i kveld (samme med påsken da jeg fikk høy feber på rompetermometeret, men da vi skaffet oss øretermometer (etter at hun fikk angst av å ligge på magen på stellebordet) så "hadde hun ikke feber lenger" tydeligvis, i alle fall ikke over 37,5). skal jeg stole på det eller burde jeg sjekke med det andre?

hurra!! matilde har fått opp (deler av) sin første jeksel! trodde kanskje hjørnetenna kom først, men dengang ei. hvis ikke så har hun VELDIG god plass mellom tennene for den står et godt stykke bortenfor den ytterste av de fire hun allerede har fått nede. har som vanlig ikke merket noe på humøret og det er jeg godt fornøyd med :o)

ja, det var vel det?

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om ida reagerte på den siste vaksina felig forkjøletordi hun ble så frykt samme dag...kanskje det har noen sammenheng ikke vet jeg..fikk iallefall masse feber, tett i nesa og sutrete. Har ikke reagert før.

Jeg har bedre erfaring med rumpetermometer...syns det måler mer nøyaktig og på så små så er iallefall vår måletut så tykk at jeg ikke får den skikkelig inn i øret slik at den måler riktig.

Det er visst det første sette med jeksler som skal komme før hjørnetennene...hehe så jeg tror ikke matilde får et enormt mellomrom *fnis*. Her er de første jekslene på gang og det er TRAVELT.....virker som om det plager henne en del...

Hei igjen Yaddaline!

Magnus reagerte på 1 årsvaksinen, og ikke på de tidligere. Han fikk litt feber, ble grinete og trøtt og fikk et stort rødt og hovent merke som nesten gikk rundt halve låret hans....Ca 8-9 cm i diameter.. Ja så glir vi over på øretemp; Jeg kjenner bare til øretempmålere fra sykehuset jeg jobber ved. Du skal ha rimelig dyr øretempmåler for at den skal være pålitelig. De vi bruker på sykehuset (koster 5000) krever mye stell for å være pålitelige.... og er det dermed ikke. De byttes nå ut med dyrere øretempmålere hvor målingen skjer ved hjelp av infrarødteknologi. Jeg måler bare i stumpen på lille mao.

Grattis med ny tann, Matilde! Heldig du som ikke har vondt i tennna når du får tenner *s*

Mathias Emil fikk feber formiddagen etter vaksinen denne gang som sist! Har ikke prøvd øre termometer. Måler i stumpen, men han ligger på rygg... Ville sjekket med det andre ja, etter å ha lest hva aprilbaby sier om øretermometer.

Jekslene kommer før hjørnetennene ja. Husker ikke hvor jeg har det fra, men det stemmer hvertfall.

Mathias Emil har endelig fått opp alle jekslene sine. Det har vært ett mye mer besvær med jekslene enn med de andre tennene. Endelig er det over:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...