Gå til innhold

"Alle" snakker så mye om å miste...


-4.mai-

Anbefalte innlegg

at jeg blir helt stressa! Var gravid for 4 år siden , og husker ikke at det var på mye snakk om MA og SA da... eller kanskje jeg bare var lite inne på BIM i første trimester. Blir i alle fall litt stressa.. sist tenkte jeg minimalt på å miste, men denne gangen gjør jeg det.. huff.. måtte bare få ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Ja jeg vet.. har lest meg helt vettaskremt selv jeg...

men etter jeg var på ultralyd i uke 9 og så ett bankende hjerte har jeg slappet veldig av..

Og nå flytter jeg over til 2 trimester til lørdag- men syns ikke 1 trimester har vært noe gøy..

Mye kvalme, mye nervøsitet og dager som har gått UENDELIG sent..

prøv å tenk på at det går som regel bra for de aller aller fleste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er heeelt stressa for tiden.. Er såå redd for å miste.

heldigvis har eg vært på tidlig ul og sett hjertet slo,og skal imorgen igjen og håper da at spira har vokst masse!!!

Håper ul-en imorgen roer meg ned litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser selv jeg, men det er fordi jeg har spottet litt siden i går... Går inn i uke 8 i morra og har vist et en uke. Det gjorde jeg faktisk i mitt første svangerskap også, men da viste jeg ikke at jeg var gravid før uke 9 (uregelmessig mens)...

Har selv følt litt på det at det står mye om det å miste her inne....

Er nok risikoen når man vet det allerede før ikm.... Er faktisk ikke alle svangerskap som det går bra med og når man vet det tidlig så uroer man seg kanskje mer... Jeg har mistet før, men viste heller ikke at jeg var gravid før etterpå...

Jeg vet ikke jeg, bare noen tanker fra meg.

Håper virkelig det går bra for alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet, det er så skremmende. På tirsdag flytter jeg over til 2. trimester. så det gleder jeg meg til.

det er så mye usikkerhet her inne at det er til å bli redd av. Jeg har selv ikke tenkt noe særlig på MA og SA, men man blir jo "tvunget" til å tenke på det av å være her inne. Så de dagene det er mange slike innlegg, lar jeg være å lese her.

 

Har prøvd å lage positive oppmuntringsinnlegg her inne, og legge inn linker til fine sider og sjanser for at alt går bra, men de biter visst ikke på.

 

Skjønner jo at man er bekymret og alle må få lov til å dele sine tanker her inne, men noen ganger blir det så mye trist og negativt.

 

Vi får holde hodet oppe! Og tenke på sola som skinner og at det er ikke så fryktelig lenge til 2. trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, og synes det er kjempe dumt. Var gravid med førstemann for 3 år siden og tenkte svært lite på SA/MA og hørte/leste også lite om det. Denne gangen kjenner jeg at jeg tenker mye mer på det og til tider er mer sikker på at det kommer til å gå galt enn at det kommer til å gå bra - men det er selvsagt mye større sjanse for at det går bra. Leser også (spesielt her) mer om at det skjer og hører også om flere som har opplevet SA/MA. Jeg tror det er riktig at mye skyldes at folk tester tidligere og tidligere og at mye av det som vi før klassifiserte som forsinket mens, i dag klassifiseres som SA. Jeg har ingen tro på at det er mer nå enn tidligere - bare det at man er mer oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Mange her tester jo nesten 1 uke før forvnetet mens. Og da er det jo faktisk opp til 80% sjansje for at det ikke blir noe barn av det. Mye bedre å vente til et par dager etter at mensen skulle kommet, da er jo testene sikrere også. Men det er kanskje ikke så lett for de ivrigste som har prøvd i flere år.

 

Og så er det vel kanskje det at dette er et sted hvor bekymrede damer møtes, og da blir det et flertall av de det går galt med på et sted. Tenk på alle de det går bra med som aldri er inne på disse sidene?

 

En slik side er bra ment, og veldig nyttig, men til tider er det ikke sunt for helsa å lese for mye her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...