Gå til innhold

Er under 3 kg lav fødselsvekt ved termin? Er bekymret...

Anbefalte innlegg

Fikk vite i går at babyen min blir ganske liten, i underkant av 3 kg ved termin. Legen ville ikke helt svare på om det er unormalt, ble litt bekymra jeg =(

Har ikke gått opp i vekt siden uke 24, men spiser 4 ordentlige måltider for dag. Er nå 32 + 1 uker på vei. Er jo ganske liten av vekst selv, men veide 4 kg da jeg ble født. Kjæresten min er 195 cm høy.

Tenker mye på dette i dag.........

Fortsetter under...

Jeg har også fått beskjed om at babyen er liten, ca 3000 g til termin, som er idag:). jeg har gått opp masse i vekt, så det har tydeligvis ingenting å si i mitt tilfelle! tror ikke du trenger å bekymre deg.

Tror nok at babyen din tar det han trenger, men du kan jo spørre om en ny vektestimering om et par uker.

De bommer ganske ofte på disse estimeringene.

Selv la jeg på meg 20 kilo i sist svangerskap, spiste som en hest og ut kom en liten pjokk på 49 cm og 3100 g. Ikke alltid sammenheng mellom hva men spiser og hva babyen tar til seg. Men de tar det de trenger.....

Ingenting å bekymre seg for. Gjennomsnittet er visst 3500 g har jeg skjønt, men det må da bare være en fordel å få små barn. Jeg har tre venner som nettopp har født, alle fikk barn under 3000 g, og alle er friske og raske.

Annonse

Tusen takk alle sammen for hyggelige svar, nå ble jeg litt roligere =)

Kan jo hende det endrer seg også. Bare den ikke er under-ernært så er det greit at den er liten.

Takk takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...