Gå til innhold

Hva kan det være??

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i ryggen i en uke nå...

I natt var det en gang en sånn skikkelig krampe, men det ga seg igjen veldig fort!

Har nesten vondt i ryggen hele tiden, nesten uansett hvordan jeg sitter eller står.. Blir noen ganger litt bedre når jeg legger meg men det er liksom aldri helt borte...

Har ringt til både lege og helsestasjonen men de vet ikke hva det er! De sier bare at jeg skal vente å se for det er uansett ikke noe å gjøre så tidlig... Er 20+3 i dag!

Kan det allerede være smerter på grunn av større belastning?? Er det noen som vet hva det kan være???

Er jo veldig bekymret!! Har ikke blitt så stor i magen enda så skulle jo vært rart om det er belastningssmerter...

Å, det var et langt innlegg!

Håper noen gidder å lese dette og kan svare meg...:)

har forresten noen ganger litt stikking i skjeden også... Uff...:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4996267-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt forje svangerskap hadde jeg en periode veldig vondt i ryggen. Tror det var rundt uke 20. Hadde kramper og sånn at det var vanskelig å stå. Smertene satt akkurat der nyrene ligger, så jeg trodde det kanskje var nyrebekkenbet. Men sjekket det hos legen, og det var bare rygg-vondt. Vet ikke hvorfor jeg fikk det, men det gikk over. Hvil deg masse og gå en rolig tur. Ang. stikkinger i skjeden, så tror jeg det er normalt for det hadde jeg sist, og jeg har det nå også. Lykke til med ryggsmertene!

Kjenner ikke til hva det kan være, men synes du skulle få det sjekket ut hos noen som kan vite. Synes det høres rart ut av legen å si at han på den ene siden ikke vet hva det er, men på den andre siden sier at det ikke er noe å gjøre så tidlig. Hvis han ikke vet hva det er, kan han jo i hvert fall ikke vite noe om hva som kan gjøres!!! Når det gjelder ryggplager, er det etter det jeg kjenner til uansett et poeng å søke behandling tidligst mulig, så kanskje kan man forebygge at det blir verre!! Hvis legen din ikke vil henvise deg til fysio, kan du jo også ta direkte kontakt med manuell terapeut/kiropraktor, de kan ta i mot pasienter direkte uten henvisning fra lege.

Annonse

Jeg fikk ryggproblemer allerede i uke 17 da jeg gikk gravid med mitt første barn. Turte nesten ikke si det til folk, for jeg hadde ikke så stor mage, og følte at det bare var syt. Men det ble verre og verre, og legen min sa at det er ofte hormonforandringer som kan føre til vondt i ryggen. Jeg ble sykemeldt og fikk behandling med fysio gjennom hele svangerskapet. Prøv en annen lege, så kanskje du får et mer positivt svar. Ikke engst deg!

Har også fått veldig vond rygg!

Legen mente det ikke hadde med svangerskaet å gjøre, er sikkelig dust han da! Ble sykemeldt i en uke! Har ikke vært på jobb nu på 4 dager og er IKKE blitt noe bedre

Hadde time hos jordmor 2 dager etter, og hun skjønte ikke hvordan han kunne si noe sånt! Er ganska så vanlig å bli plaget med ryggen, vi forandrer jo hele kroppsholdninga vår, og det kan bli en veldis stor belastning for ryggen vår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...