Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg svarte nettopp på et innlegg under "Øltørst", men ettersom den tråden har blitt så lang, og mange helt sikkert ikke tar seg tid til å lese gjennom alt, legger jeg ut en ny tråd her.

Det provoserer meg nemlig veldig at ølprodusentene i Norge har lov til å kalle ø som f.eks. Munkholm og Clausthaler for alkoholfritt. Begge øltypene inneholder opp i mot 0,7% alkohol. Etter norsk lov har man nemlig lov til å markedsføre øl med opptil 0,7% alkohol som alkoholfritt. Ikke sikkert så små mengder alkohol er noen risiko for oss som er gravide, men man bør i hvert fall få riktig informasjon, slik at man ikke får i seg alkohol mot sin viten og vilje.

Ta en titt på dette:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2001/1024494806.38

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4996197-alkoholfritt-%C3%B8l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det er mye hysteritendenser ute og går blant gravide. Skal den pitte lille alkoholen man finner i munkholm ha noe å si, så må man sette seg ned og drikke en kasse.

Synes dette blir litt tragikomisk....

Og hadde det vært min samboer som hadde nektet meg alkoholfritt øl så skulle han fått holdt seg unna øl i 9 måneder han også!!

Annonse

Vi var en vennegjeng på stranda i dag og spilte beach-volleyball.

Det var kjempe gøy!...og sååå deilig å kose seg med en kald Munkholm i varmen:p

Hvis man skal bekymre seg for noe bør vel heller det være alle E-stoffene i mat..og drikke!!

Er det så farlig da jenter...kos dere!

Bekymringer skader nok mer enn en Munkholm...eller to :)

Drakk fire Munkholm en kveld tidlig i 1. tri. Ble dårlig dagen etterpå... ikke av alkoholen, men av at det er øl. Jepp, øl er vanndrivende, uansett. Så til dere som er glade i (mye) Munkholm, sørg for å få litt vann også. Vi blir så mye lettere dehydrert når vi er gravide... selv mistet jeg lysten på Munkholm og alt annet øl etter den opplevelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...