Gjest Skrevet 9. mai 2006 #1 Del Skrevet 9. mai 2006 Til deg som har tatt KEISERSNITT Stiller noen spm jeg håper du har lyst å svare på 1) Hvilke plager har du fått (om du har hatt plager) i ettertid ? 2) Hva synes du var "verst" med ks ? (sprøyte,smerter etterpå, kateter etc.) 3) Hvordan er arret dit ? Pent / stygt ? 4) Er det slik at man får en slag "hudpølse" over arret etterhvert ? At det henger en deig med hud over arret ? Har hørt dette, men vet ikke om dette er tilfellet ! 5) Når ble magen din noenlunde som før fødsel ? (altså gikk tilbake) 6) Er det sant at de kutter over magemusklene og at man aldri kan trene de opp igjen ? Håper du orker å svare på noe av dette Har hørt så mye rart, så henvender meg heller til dere som faktisk har opplevd dette ! Jeg skal ta ks så synes det er interessant ! Klem og kos ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4996128-til-deg-som-har-tatt-keisersnitt-samme-som-p%C3%A5-skravlesiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella♡mor til to Skrevet 9. mai 2006 #2 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei! Hadde KS for 5 år siden da jeg fikk datteren min, skal prøve å svare så godt jeg kan på spørsmålene dine ) 1) Hvilke plager har du fått (om du har hatt plager) i ettertid ? Har ikke hatt noen plager i ettertid. 2) Hva synes du var "verst" med ks ? (sprøyte,smerter etterpå, kateter etc.) Synes det væreste var de to første dagene etterpå. Da var jeg temmelig skrall og måtte ha ganske mye smertestillende (har nok litt lav smerteterskel), etter det gikk det bare en vei og ble raskt mye bedre. 3) Hvordan er arret dit ? Pent / stygt ? Jeg har veldig pent arr, rett over hårfestet og synes nesten ikke. 4) Er det slik at man får en slag "hudpølse" over arret etterhvert ? At det henger en deig med hud over arret ? Har hørt dette, men vet ikke om dette er tilfellet ! Har et "lite" søkk inn akkurat ved arret, men ingen hudpølse som henger over. Søkket er under trusekanten så det er det ingen som ser. 5) Når ble magen din noenlunde som før fødsel ? (altså gikk tilbake) Tja, det husker jeg faktisk ikke. Noen måneder kanskje... 6) Er det sant at de kutter over magemusklene og at man aldri kan trene de opp igjen ? Er faktisk ikke sikker på om de kutter magemusklene, tror de dro de til side. Har i alle fall ikke hørt at det ikke skal gå ann å trene det opp igjen. Jeg kjenner de som har dønn flate mager og flotte magemuskler som har tatt KS. Dette er mine erfaringer, blir kanskje KS igjen her noe jeg ikke frykter, selv om jeg helst ville føde normalt denne gangen. Lykke til )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4996128-til-deg-som-har-tatt-keisersnitt-samme-som-p%C3%A5-skravlesiden/#findComment-4996812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. mai 2006 #3 Del Skrevet 9. mai 2006 Så flott svar ! La ut det samme spm på skravlesiden, og har faktisk ikke fått noen særlig negative inntrykk i det hele tatt ! Nå er jeg så sikker på at jeg har tatt riktig avgjørelse !!! Gleder meg ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4996128-til-deg-som-har-tatt-keisersnitt-samme-som-p%C3%A5-skravlesiden/#findComment-4996984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #4 Del Skrevet 10. mai 2006 Er vel ikke rettet til meg emn jeg svarer alikevel! Ingen plager... Det var vel ingenting som var værst...da må det ha vært å sette veneflon... Alle tre snitt er lagt i samme arr. Og det er loddrett.bare en blek strek. For meg er det itte tilfelle med pølse..for jeg har itte hatt vannrett snitt Hehe..den er itte tilbake enda...10mnd etterpå. Mendet er min feil..gidder tite. De gror itte sammen like godt. Men man kan trene opp det meste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4996128-til-deg-som-har-tatt-keisersnitt-samme-som-p%C3%A5-skravlesiden/#findComment-5001254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå