Gå til innhold

Svimmel..

dimoren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner meg godt igjen, ja. Jeg er kun i uke 9 (8+5), men har kjent meg bra svimmel et par uker nå. Det er heldigvis det eneste symptom jeg har - ja, dvs. i tillegg er jeg helt usannsynlig trøtt. den siste uken har jeg flere ganger opplevet at det liksom "sortner" for øynene, og jeg skal ikke anstrenge meg for mye før jeg må site ned en stund. Sist jeg var gravid mener jeg, jeg leste det har noe å gjøre med at blodmengden øker noe voldsomt akkurat i denne tiden.

De gangene jeg har vært hos legen har hun målt blodtrykket til normalt. Men hun sykemeldte meg 40% fra mandag av. Idag er jeg hjemme og slapper av, men jaggu er jeg like svimmel. Det føles som en ordentlig dagen derpå, i tillegg er jeg litt kvalm. Kvalm har jeg ikke vært noe særlig tidligere. Det hører jo med å ha litt plager, og jeg velger å tolke alt som tegn på at det skjer ting i kroppen (av positiv art). Men jeg synes det er vanskelig å kombinere svimmelhet med jobb, særlig er det ubehagelig når jeg snakker med folk, og må konse på å fokusere på dem. Jobben min består i stor grad av å snakke med folk...

Jo da, det er en trøst - spesielt dersom vi unngår andre symptomer :-) Jeg er ikke svimmel konstant, mer sådan i perioder. Har også funnet ut at jeg må være mer oppmerksom på å spise ofte for å holde blodsukkeret jevnt. Jeg spiser ca. hver 3. time (ikke om natten altså), ofte bare et stykke frukt el.l. og jeg tror faktisk det har hjulpet litt på svimmelheten. Så må jeg også tenke på å gå litt langsommere (har altid tendens til å småløpe) - det også hjelper for meg. Jeg begynner også etterhvert å kjenner det på buksene :-) Det går bra om morgenen, men når jeg kommer hjem om ettermiddagen så er det om å gjøre å få av seg jobb-buksen fortest muligog over i joggebuksen, slik at det går an å puste litt!

Annonse

Hei igjen!!

Ja, da har jeg vært på kontroll. Legen kunne ikke gi noe konkret svar ang. svimmelhet, men bl.trykket er fortsatt lavt, og han sa at det kunne ha innvirkning. (90/50) Rådene var å drikke mer (syns jeg drikker vann døgnet rundt men...) spise noe salt, og ta det rolig. Sykemld. 100% da, men det er pga bekkenløsning. Ja, ja...det er noen mnd. foran oss med div. vondter og ubehag jenter, men belønningen for strevet er jo så enormt stort:-)))

Ha en flott dag!!

Hei ventos. Fint at alt sto bra til på kontrollen. Bekkenet mitt holder fortsatt stand, men har hatt gangproblemer i de to andre svangerskapene.

Når det gjelder belønningen for litt vondter og plager så har du helt rett. Og jeg synes ikke at vi klager heller, gjør vi vel? Vi bare utveksler synspunkt på hvordan vi har det...Og egentlig har vi det ganske bra, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...