Gå til innhold

spiser dere salami???


♡ Bella- nr2 i desember♡

Anbefalte innlegg

...for det er jo også spekemat. Gleder meg til å kunne spise hva jeg vil igjen. Må innrømme at jeg både har spist spekskinke og salami, og viltpølse mens jeg er gravid, er ikke så lett å holde seg unna, spekeskinke og sånt har jeg sluttet å spise etter at legen sa det ikke var bra.

 

Men jeg blir litt frustrert av alt man skal og ikke skal gjøre, jeg trodde det beste var å leve normalt jeg??? Man viste da ikke om disse tingene før, og det ble jo født velskapte barn da også.

 

Noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er også en av dem som elsker salami og annen spekemat, og har med tungt hjerte holdt meg unna det i svangerskapet. Det regnes som rått kjøtt, og kan derfor inneholde toksoplasmoseparasitten.

 

Det ble født velskapte barn før også ja, men jeg mener likevel at det også ble født langt flere barn med en eller annen form for psykisk utviklingshemming... Skal ikke påstå at spekematen alene hadde skylden for det, men jeg tror toksoplasmoseparasitten (som finnes i andre ting også) kan ha vært en medvirkende faktor.

 

Legen min sa at hun mente norsk spekemat skulle være ok, men at jeg likevel burde holde meg unna hvis jeg kunne. Det er jo ikke så morsomt å gå rundt å lure på om det var noe med maten man spiste, dersom det (Gud forby! )skulle skje noe med babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, det har ikke jeg tenkt på. Har spist en 1/2 pakke siden i går. Ja ja, da får jeg holde meg unna det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan forresten spise spekemat dersom den dypfryses (-18 grader) i minst 2 døgn først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...