Gå til innhold

Maling av hus i 3 måned?


Skjønnere enn skjønnest

Anbefalte innlegg

Forstår at man ikke skal stå på stige og den slags? Men er maling "farlig"? Hvis man bruker munnbind? Er det noen typer maling? Forskjell på å male innvendig/utvendig? Skal spørre legen min, men er det noen som vet? Synes jeg hører mye forskjellige meninger om dette - fra fagfolk.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler det ikke....

De sier man kan gjøre det om man lufter godt, mens man maler og bruker et skikkelig bra munnbind med filter.

Men hva om du ikke har lufta godt nok eller masken ikke var så bra... da synes jeg heller at du skal la være.

Jeg skulle også ta meg av malejobbene når vi skal bygge hus til sommeren - men når jeg tenker meg om så ønsker ikke jeg å utsette meg for en slik risiko pga. en malejobb.

Sambo er helt enig og synes det er teit om jeg gjorde det når han har kamerater som kan hjelpe til heller.

 

Slapp av og nyt svangerskapet og la slikt være til mannen - har du ikke nok arbeid på gang ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!!!

 

Er det "farlig" å bo i det huset/leiligheten partneren maler? Nå tenker jeg på maling av barnerom, stue, eget soverom osv? Har jo bare dette stedet å bo. Kan jo ikke akkurat flytte ut. Jeg puster jo inn malingen når jeg bor der, gjør jeg ikke det? Like mye som når du maler?

 

Hva tenker dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lufte rommene godt - leste en plass om hvordan man skulle gjøre det.

Men jeg husker ikke hvor. Var en metode for å få det gjort skikkelig med tanker på avgasser (vet ikke om det heter det) - men det kan dere høre med et malerfirma. Dem vet slikt.

 

Du puster i deg gassen som kommer av malinga ja - har du ikke noen plass å krasje noen dager ? Det er spesielt viktig om dere bruker oljemaling - det er det verste visstnok.

 

Hvis du har mulighet å oppholde deg i et annet rom til dere hadde fått lufta skikkelig ut så burde det kanskje gå greit. Ta ett og ett rom om gangen slik at du kan bevege deg i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter jo veldig i nymalte rom. I fjor sommer - da var jeg ikke gravid - så malte jeg et soverom, og det var til å bli svimmel av å stå og male, selv om jeg hadde gjennomtrekk. Jeg sov der ei natt noen uker senere, og var helt ødelagt i kroppen. Var tydelig at noe hang igjen.

 

Mener å ha lest at spesielt barn er veldig sårbare for dette med maling og avgasser. Skal man male rommet som en nyfødt skal sove i, så skal det stå 6mnd først.

 

Oljemaling er faktisk det sikreste, for der er avgassingen ferdig når lukten forsvinner. Vannbasert maling fortsetter å gasse i laang tid, men en kjenner ikke noe til lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok best at noen andre gjør jobben og dem snakker med et malerfirma om å få tips til best utluftning.

 

Jeg fikk høre at oljemaling var verst av noen - da dem hørte jeg skulle ta meg av dører og karmer etc..

Jeg har bare lagt malejobben på hylla da ;op .... så slipper jeg å lure :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...