Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...er det vanlig at små unger har det? Min jente har det. Det lukter ikke urin, men rett og slett "underliv". Tør ikke spørre om det på helsestasjon eller lege. Hun er ikke sår, og jeg vasker stort sett med litt såpe eller litt olje. Vasker bare såvidt mellom ytre kjønnslepper, hun er jo liten, akkurat blitt 2 år. Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4994852-lukt-fra-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

datteren vår er to og et halvt og av og til lukter det av underlivet hennes. Det hender lukten er litt "sur". Jeg tenker at det kommer av at hun har vært litt varm i en bleie som har sittet på en stund, eller svettet litt mens hun sov e.l.

Jeg har aldri bekymret meg for det, men vasker henne da med litt asan på en klut og skyller godt.

Jeg har hørt at småjenter kan ha sopp. Klør hun seg ofte på/ i tissen?

Jeg ville tatt dette opp med lege/ helsesøster hvis det bekymrer deg. Det er mye bedre enn å lure og bekymre seg.

Lykke til

Hei.

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg har ikke tenkt over om datteren min har en spesifikk kjønnslukt - og vet heller ikke noe om dette er vanlig i den alderen.

Jeg er sikker på at forsiktig og hyppig vask og grundig tørking før du setter på bleie er helt greit - men jeg skjønner det slik at du er bekymret for selve lukten og at den i det hele tatt er der.

Jeg synes absolutt at du må kontakte fastlege/ helsestasjon angående dette, og det er ikke flaut i det hele tatt.

De er vant til alle slags spørsmål og problemer.

Det er helt sikkert ikke noe farlig, og det blir en lettelse for deg å få dette ut av verden med en bekreftelse fra helsepersonell om at det er ufarlig.

Jeg er stemor til en jente på 3år. Har også merket at det lukter surt av underlivet hennes. Her vasker vi med mild underlivssåpe lactasyd eller noe heter den.. Vasker både morgen og kveld, men noen ganger så gjør jeg det midt på dagen og hvis jeg merker at det lukter surt av henne..

Hun klør ikke nedentil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...