Gå til innhold

Kjære alle kvalme sjeler.

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å sende noen varme og trøstende tanker til alle dere som holder på å miste motet for tiden. Etter snart fire uker med sammenhengende kvalme dag og natt, hvor INGEN smarte råd har hjulpet, fikk jeg et tips fra en lege i går som faktisk hjalp litt. Jeg hadde det t.o.m. i medisinskapet uten å vite om det. Det heter Gaviscon og er et helt ufarlig, reseptfritt medikament, egentlig til bruk mot sure oppstøt og halsbrann. Det er ingen vidunderkur som gjør meg kvalmefri på et blunk, men det kan av og til ta de værste toppene.

En annen ting jeg også nettopp har funnet ut - som hjelper meg til å i hvert fall få hodet over vannet i en kort periode, er (tro det eller ei) melkesjokolade! Dette har jeg ikke spist siden kvalmen kom, bare tanken på å spise det har vært motbydelig. Men i går bestemte jeg meg for å presse ned noen biter. Og i det blodsukkeret begynte å stige, kjente jeg at den værste kvalmen slapp taket en liten stund.

Jeg håper disse to tipsene kan hjelpe noen flere. Lykke til videre med å holde humøret oppe. Vi går lysere tider i møte : ) Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4994540-kj%C3%A6re-alle-kvalme-sjeler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

julestjerne :) så fint nick du har :) Nå er det snart sol og sommer, men jeg tenker bare på jul og baby :) Håper jeg har jenta (overbevist :)) i armene på julaften :)

Ja, kvalme ja :( Kan jeg banne? %(!#"%&¤)%/(="/%! Ikke vil j si på jobben at j er gravid (redd for ikke få fast ansettelse), men å være på jobben er et slit. Jobben min er fysisk krevende og den krever at jeg hele tiden er i bevegelse.. hjelper ikke akkurat på kvalmen.. Kastet opp i morges.. men 30 min til jeg skulle være på jobb, så måtte bar tørke munnen og tusle ut døra.. Sambo sto mutt igjen.. han spurte om det gikk bra.. Jeg var så sur at jeg ikke svarte.. bare lukket døra etter meg.. jeg er ikke god.

Takk for koselig svar. Er det virkelig ikke flere i desemberklubben som er kvalme? Måtte smile litt når jeg leste innlegget ditt. Det kunne vært meg. Riktignok er jeg sykemeldt nå, men da mannen min ringte meg igår, sto jeg med hodet over vasken og spydde. Jeg fikk bare svart med gråtkvalt stemme at jeg kunne ikke prate for jeg kastet opp. Stakkars, han føler seg helt maktesløs. Han gjør alt jeg ber om, likevel orker jeg ikke hele tiden være blid og hyggelig mot ham. Jeg har aldri i mitt liv vært så syk som jeg er nå!! Og jeg er et monster av en kone, helt sikkert :) Men alt skal bli bra igjen.

Jeg ønsker deg lykke til videre, håper du får mange kvalmefri og gode uker snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...