Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #1 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvordan var deres tredje svangerskap og fødsel i fht. de to første ? Lettere, vanskeligere, type smertelindring,hvor lang tid tok fødslene ?Kom nr. 3 før,etter eller til termin ? Hvordan var formen etter fødselen ?Hvordan ble hverdagen hjemme med tre barn i huset ? Praktiske tips ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4994205-dere-med-3-barn-eller-flere/
Loppelill Skrevet 9. mai 2006 #2 Del Skrevet 9. mai 2006 Min erfaring er at det var lettere 3. gangen. Med andremann hadde jeg ei på 20 mnd som måtte underholdes. Med 3. så hadde de to første hverandre og var ikke så avhengig av at jeg underholdt. Både i svangerskapet og etterpå. Svangerskapene mine er bare blitt lettere og lettere. I første svangerskap lå jeg en mnd på sykehus pga kvalme og var nede i 40 kg, med andre var det bare 2 uker og med tredje slapp jeg sykehus helt. Denne gangen har jeg vært bedre en noen gang. Med 3. gikk jeg 7 dager over tiden, men det var nok pga astma medisinen som stoppet riene. Så jeg tror ikke at jeg hadde gått over om jeg ikke hadde tatt de. Var i veldig god form etter fødslen også. Jeg opplever at svangerskap og fødsel har mere med den inviduelle ungen å gjøre, en nr. i rekken. Det er mange ting som spiller inn som stress og om mensen var regelmessig feks. Men det er klart erfaring fra tidligere fødsler er til hjelp i den mentale forberedelsen. Merket større overgang i hverdagen fra når nr to kom en når nr tre kom. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4994205-dere-med-3-barn-eller-flere/#findComment-4995280
silska Skrevet 30. juni 2006 #3 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg var mer sprek i 3. svangerskap enn idet andre, gikk mange og lange turer i skogen helt frem til fødseln og spøkte med at jeg skulle ta en fjelltur på termindagen (trodde nemlig at jeg hadde godt om tid da jeg hadde gått over termin med de to første). Så kom bebin en uke før termin, ikke ble det noen fjelltur og ikke fikk jeg noen dager for meg selv som jeg hadde lengtet så etter (dette var nemlig rett før barnehage og SFO startet opp etter sommerferien og jeg hadde gått hjemme med de største barna hele sommeren) Fødseln begynte med at vannet gikk men var overstått ca. 6 t senere (2 vonde timer på slutten men jeg klarte det fint uten smertelindring) Denne fødseln var nokså lik nr. 2 med hensyn til tid og smertelindring. (Den første var lang og vond med petidin som smertelindring + lokalbedøvelse).Jeg syntes etterriene for å få ut morkaken var verre denne gangen enn med nr. 2. Ble ellers på fødeavdelingen så lenge jeg kunne, var i fin form fysisk men trengte litt fred og ro før jeg kom hjem. Den første tiden hjemme var vel litt slitsom men minstejenta måtte nå bare følge rutinene for de andre så godt det lot seg gjøre. Viktig å konsentrer seg om de store så jeg så som min viktigste oppgave at de skulle få et positivt forhold til lillesøster. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4994205-dere-med-3-barn-eller-flere/#findComment-5515674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå