Gå til innhold

Babyline solkrem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det godt nok å bruke på bebisene når de er litt i sola eller? Vært på babyshop nå og kjøpt,men de har jo bare faktor 22... må kanskje smøre litt ofte da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22 er ikke så verst, hus en baby svetter ikke så mye , og "drar" ikke av seg så mye... ska vel ikke ha en baby i sola så lenge uasett... jeg har den solkremen jeg og, og smører gutten i ansiktet... han er jo bare 3 mnd, så er ikke ute i direkte sol uten klær enda...

Skrevet

det er sikkert bra nok.. men du bør kanskje holde babyen mest i skyggen... kan anbefale deg å kjøpe solkrem fra natusan, de har baby suncare som er faktor 40.. da er man ganske trygg vil jeg tro...

Skrevet

vichy har en egen til infant som er veldig god.

Skrevet

Har også kjøpt Babyline, ettersom den ikke inneholder giftige stoffer i tillegg. (Grønn hverdag - der Natusan viser seg å være den giftigste)Står mye om det i svenske aviser om dagen.Men har ikke funnet noen tester på om Babyline holder hva den lover.

Det er jo anbefalt at barna holdes i skyggen.

Skrevet

Har prøvd å finne ut hva slags type solkrem som er best for min sønn på 7 måneder. Men jeg skal ikke ha han i direkte sol i sommer. Enten i skyggen eller inne, særlig mellom 11 og 15 når sola er sterkest. Synes dere jeg er gæern?

Dette står på apotek1 sine sider:

To forskjellige filtre i solkrem

Det brukes to forskjellige prinsipper for å filtrere vekk de skadelige UV-strålene.

I solkrem brukes det kjemisk eller fysisk filter. Kombinasjonsfilter (både kjemisk og fysisk filter) er blitt stadig mer vanlig, spesielt i solkremer til sensitiv hud.

Fysiske filtre legger seg oppå huden og reflekterer UV-strålene. Solkremer med fysiske filtre kan gjøre huden litt hvit etter påsmøring, og er treg å smøre ut. Fysisk filter gir sjelden allergiske reaksjoner, og anbefales gjerne til barn og personer med veldig sensitiv hud.

Kjemiske filtre trekker inn i huden og absorberer UV-strålene. Energien som strålene gir, frigjøres i kremen og ikke i huden, hvor de ellers ville gjort skade. Solkremer med kjemiske filtre trekker raskt inn i huden og har behagelig konsistens. Kjemiske filtre kan gi hudreaksjoner.

Også en ekspert i Sverige anbefaler solkrem med fysiske filtre, f.eks titandioxid og zinkoxid.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=131077

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,483499,00.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...