Gå til innhold

Sykemeldt og dårlig behandlet

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen andre her som har blitt dårlig behandlet av arb.giver når dere går sykemeldt? Greit nok at de skal følge deg opp, men jeg føler at det jeg opplever av og til grenser til trakasssering. De ringer ikke for å høre hvordan det går lenger, men kun hvor lenge jeg forventer å bli s.m.og forteller hvor vanskelig det er for dem når jeg helt ærlig ikke kan gi dem noe nøyaktig svar. De er både sinte og opprørte. Har vært åpen om hvorfor jeg er s.m., men føler likevel ikke at jeg blir tatt på alvor. Er ikk s.m. p.g.a,graviditetsrel.plager. Har mange ganger blitt utrolig lei meg, mens nå blir jeg heldigvis mer sint og oppgitt istedet.

Fortsetter under...

Kjenner igjen situasjonen din. Faktisk så mye at jeg begynner å lure på om jeg kjenner deg??

Har en venninne som ble behandlet på samme måte som deg da hun var s.m. Det var utrolig liten forståelse fra både sjef og kolleger. Hun følte at de prøvde å gi henne dårlig samvittighet for at hun satte dem i en vanskelig situasjon. Det var jo ikke hennes feil, og langt mindre hennes problem, men det var visst forventet at hun skulle løse problemene deres, siden det var hun som hadde "forårsaket dem"! Og de spurte også henne hvor lenge hun hadde tenkt å "holde på sånn"!

Jobber du privat? Det er garantert grunnen til de sure minene isåfall. "Hva med OSS da??" Slik tenker gjerne folk i private bedrifter. Først seg selv, deretter kunder/brukere/pasienter, og til sist kommer de ansatte. Og så ønsker jo private bedrifter å tjene/spare penger, så det er ofte for lite ansatte, og arbeidsbyrden blir tyngre for hver enkelt. Sjefen BER jo nesten om sykemeldte ansatte!!!

Blir forbannet bare jeg tenker på hvordan det kan være.... Ikke la dem gi deg dårlig samvittighet!!!

Stemmer nok det også - men i det offentliger er det likevel mye lettere å stå på sine rettigheter og krav... I den private sektoren har jeg dessverre opplevd at sjefene gjør mye som de vil. Og til tross for at f.eks. arbeidstilsynet kan kobles inn, er det likevel ingen som kan "tvinge" disse sjefene til noe, eller gi dem noen sanksjoner. Dessverre........ :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...