Gå til innhold

Skriker ved puppen

Anbefalte innlegg

Datteren min på drøye tre måneder har en tendens til å skrike ved puppen. Noen ganger fordi hun er sulten og ikke orker å vente på melken, andre ganger når hun har sugd en stund; da begynner hun plutselig å skrike, og vil ikke ta mer. Jeg trodde at barnet skulle smile fornøyd når det er mett, det gjør ikke min datter. Når hun gjør dette, er det fremdeles godt med melk igjen i begge brystene, så det kan ikke være fordi det er tomt. Er hun mett? Sulten?

Har noen vært borti lignende, og hva kan jeg gjøre for å få en slutt på dette? Det gjør at ammingen er mye mer stress enn kos!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4993760-skriker-ved-puppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Sluker hun maten? glupsk, og svelger luft?

Prøv å løfte henne opp å la henne få rape ofte i måltidet. Mulig hun har luftsmerter... Hvis hun legger bra på seg, blir hun nok mett.

Kanskje hun rett og slett er sint fordi det tar en stund før melken kommer?

Prøv å stimulere til melken kommer selv før baby får suge,kanskje...

Mulig noe av dette kan hjelpe deg.

Lykke til.

Min lille tass på snart 3 mnd har også gjort dette innimellom. Jeg prøver som regel å få til en rap, bytte pupp, skifte litt stilling på han, eller trøste litt og roe litt før jeg prøver puppen igjen. Ikke godt å si hva som rir han når sånt skjer, men som regel får han i seg mer mat etter at jeg har prøvd noe av dette. Tror man bare må prøve å ikke bli stressa av det. Og så må man bare følge med på om ungen legger på seg osv.

hei!

jeg har hatt det på akkurat samme måte fra rundt 3 mnd alder. Syns det var kjempe leit og kjempe slitsomt for jeg hadde jo gledet meg sånn til kosen det skulle være med amming. var i kontakt med ammehjelpen og de mente at det kunne være tenner. da det gjør vondt eller klør og puppen ikke gir noe lindring, ble han sint og irritert og snudde seg vekk og gren. det kan visst klø i flere mnd før de kommer opp. For litt over en uke siden gikk jeg til innkjøp av dentinox på apoteket (for å lindre kløe og smerte ved tannutbrudd hos babyer) og fra dag en fikk jeg en "ny" baby. Nå koser vi oss begge med amminga (selv om han fortsatt er utålmodig før melka kommer skikkelig).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...