Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Hvor er det man skal kunne kjenne livmoren? Er det rett over hårkanten? Kanskje litt tidl., men finner den ikke jeg.
Gjest Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Det spørs hvor langt på vei du har kommet. Etter 12 uker skal den ha vokst over symfysen (skambenet). Jeg var hos legen i 16. uke, og han hadde problemer med å ta symfmål (fra toppen av symfysen til toppen ov livmoren) fordi livmoren var så myk og avslappet. Noen ganger blir den skikkelig hard, og da er det lett å kjenne hvor den ligger!
Gjest Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Da jeg var hos jordmor i uke 16, fant hun toppen av livmora ca. 2-3 cm. under navlen. Du må ligge på rygg, og trykke siden av handa litt under navlen og nedover. Da finner du den nok!
2010? Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Ikke før i det siste at jeg har kjent den veldig tydelig. Er nå i uke 18. Kjenner den nederst i magen når jeg ligger på ryggen.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 jeg er 18+4 og er "hard" i magen helt opp til navlen.. jordmor sa det var livmora..
zitapus Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Ved 20. uke har livmortoppen som oftest kommet opp til navlen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå