Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Jeg sluttet å røyke i fjor sommer, og er veldig glad for det, siden jeg nå er gravid i 4. mnd. Problemet mitt er at siden jeg sluttet med røyken, har jeg vært plaget m slimdannelse, jeg harker opp slim til stadighet. Burde ikke dette ha gitt seg nå? Har fått en fæl følelse av at det kan være noe alvorlig som feiler meg (kreft) og kvier meg for å gå til legen. Må legge til at jeg føler meg frisk og rask ellers, men dette helv... slimet gjør meg så bekymret for helsen min. Har dere hatt det sånn etter røykeslutt?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Ja, når jeg tenker etter hadde jeg veld et.. det er flimmerhårene som vokser igjen.. husk det tar opppt il 7 år før kroppen og cellene har fornyet seg .. jeg sluttet for 2 år siden og ikke mer slim nå.. men jeg hostet og ahrket en stund.. mer røykhoste enn noen gang etter at jeg slutta.. men det kan være lurt å dra til legen alikevell, i tilfelle du har en kronisk forkjølelse eller noe.. Jeg tror nok det at dersom du hadde hatt kreft ville du følt deg dårlig ellers også... evnt også gått ganske raskt ned i vekt eller hatt andre store forandringer... så slapp av med det .. men det kan være en halsinfeksjon.. jeg fikk bronkitt ca et år etter på faktisk.. hosten ahdde satt seg.. så ring legen Og ha en super dag
Lilje74 Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Slimhinnene blir påvirket av graviditeten. Det er helt vanlig med ekstra slim og tett nese når du er gravid... Sliter med det samme... Det er helt sikkert det som gjør at problemet antakelig har økt hos deg nå... Det finnes dessuten en diagnose som heter sious nervosa eller noe slikt... nervøse slimhinner.... flere i familien min har det... Det er ikke farlig, kun at slimhinnene er litt ømtålelige... En annen ting er at stress påvirker slimproduksjonen... Håper dette var til litt hjelp. Ta det opp med legen din på neste kontroll så vil h*n sikkert si det er på grunn av svangerskapet el.
Lilje74 Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Dette med flimmerhårene har ikke jeg hørt om... Interessant. Fint at de vokser ut igjen. :-)
Gjest Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 jeg hadde mye slim lenge etter at jeg sluttet røyke. i lange perioder var det mer slim etter slutt enn da jeg røykte. dette holdt på i sikkert et år uten at jeg kan si det sikkert da det er 2 1/2 år siden jeg sluttet. jeg fikk forklaringen at dette er veldig vanlig da man slutter røyke pga flimmerhårene skal tilbake og begynne gjøre den jobben de ikke fikk gjort da jeg røykte! så tror nok bare du skal slappe av. så lenge ikke allmenntilstanden din er dårlig eller du har veldig stygg hoste høres dette helt vanlig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå