Gå til innhold

Fersking :)

Tindra38

Anbefalte innlegg

Det er så mye jeg lurer på - som første gangs gravid.

Er jo selvsagt bekymret for at noe kan være galt; når må jeg gå til første ultralyd for å "rekke" duotest og fostervannsprøve? Hos fastlegen gir de ikke UL før uke 10.

Synes utfloden endres; fra vannaktig til mer blankt slim - er det normalt?

Og :), jeg synes jeg kjenner mensenmurringer fra og til, sammen med slimet likner det jo mer PMS ... da blir jeg litt redd for at ikke alt er som det skal ?!

Fortsetter under...

Hei Tindra 37!

Utfloden du nevner virker helt normal, og "mensmurringer" er også helt normalt, særlig tidlig i svangerskapet.

Når det gjelder testing, kan jeg ikke gi deg noen kloke svar. Jeg har takket nei til tilbudet. Husker at jeg fikk tilbud om nakkefold-scanning i uke 12.

Skjønner at man kan bli engstelig. Det er jo så mye som skjer med kroppen, og så mye som skal klaffe. Men prøv å slappe av, det er bra for deg, og bra for den lille. Det går så bra, skal du se :-)

Hei Tindra 37 og gratulerer med lite nurk i magen.

Kjenner meg godt igjen, er 39 og førstegangs og bekymrer meg og lurer innimellom ganske mye.

Ser at du har fått litt svar,men ikke ang. tester.

Tror ikke du trenger ta ul for å få noen av testene. Det eneste du trenger er henvisning til genetisk veiledning på sykehus, denne innkallingen skal komme uke 10-13+6, så det er nok lurt å besøke legen snart, slik at henviningen blir sendt.

Håper det hjelper deg litt på vei, og masse lykke til.

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...