Gå til innhold

JIPPI!!! Verdens svakeste kryss 4 dager før IKM!!

Anbefalte innlegg

Jippi!! Jeg er verdens lykkeligste! Klarte ikke vente mer og tok en test nå for noen minutter siden og ganske raskt kom det til syne et veldig svakt kryss!! Solen skinner og livet er bare fantastisk!! Jeg skal imidlertid prøve å holde litt igjen siden det er 4 dager før IKM, men jeg føler meg bare så ubeskrivelig lykkelig!!

Fortsetter under...

Krysset kom frem etter ca 1 minutt, veeeldig svakt med en gang og litt sterkere etter et par minutter. Det er svakt men sterkt nok til at jeg kan se det på en armlengdes avstand uten å vri på den eller holde den under sterkt lys osv. (Har gjort det noen ganger før i håp om å se den etterlengtede streken..)

Takk for gratulasjonen! Prøver å roe meg ned litt nå for å ikke bli for skuffet hvis det ikke går bra. Hadde en SA i uke 7-8 for 4 uker siden og skulle egentlig ha ventet en syklus før jeg prøvde igjen hvis jeg skulle fulgt legens anbefaling... Krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen..

Jeg fikk positiv test opptil 5 dager før ikm da jeg var gravid sist gang. (Har en jente på 15 mnd) Så krysset var like svakt men synlig for meg da jeg testet første gang..

Så å teste 4 uker etter en SA er sikkert? At det ikke ligger HCG igjen fra SA'en? Dette har jeg ikke peiling på, det er derfor jeg spør...Har du hatt negativ test i mellomtiden kanskje?

Deilig å få en positiv test før sommeren...!!! Du er heldig! :0)

Er ganske sikker på det. HCG verdien var nede i 39 for tre uker siden og CB var negativ for to uker siden. Håper virkelig det ikke er noe tull i forhold til den forrige graviditeten, men er selvsagt forberedt på at det kan være det. Er visst også større risiko for ny SA hvis man blir gravid igjen med en gang..

Annonse

Jeg er fullt klar over det, men liker best å vite likevel jeg da.. Dette er femte gang jeg er gravid og alle gangene har jeg testet positivt flere dager før IKM. (Tre av graviditetene førte til tre skjønne barn, mens den fjerde resulterte i SA for 4 uker siden.) Jeg testet tidlig fordi jeg vet at testene pleier å slå ut tidlig på meg. Vet imidlertid at dette er svært individuelt og har flere venninnner som ikke har fått positive tester før flere dager etter IKM. Så ja, klarer man å være tålmodig er det sikkert lurt å vente litt lenger med å teste.. Det jeg mener å si er at det trenger ikke å bety at du ikke er gravid selv om du tester negativt før IKM, men er det positivt så er du ordentlig gravid.. SA "spøkelset" vil jo ligge i bakhodet frem til uke 12 uansett. Ble litt rotete dette, men jeg er helt ør og skjelven enda..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...