Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #1 Del Skrevet 9. mai 2006 berre lurer. kan bli dyrt i lengden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Maya Dénize Skrevet 9. mai 2006 #2 Del Skrevet 9. mai 2006 Du får en ultralyd av staten anntagligvis på det sykehuset du skal føde. Denne er gratis. Viss du ønsker noe utenom det koster det rundt 1000kr i alle fall i oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #3 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg snakker ikke om utvendig UL, men innvendig. Skal ha en del pga blødninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #4 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg tror ikke du skal betale noe for verken UL eller svangerskapskontroller. Det har i allefall jeg aldri gjort. Man skal ikke bli fattig pga svangerskapet ! Lykke til da ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #5 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvorfor er dette helt individuelt fra sted til sted??? I mitt forrige svangerskap måtte jeg betale for 1 svangerskapskontroll. I tillegg hadde jeg små blødninger støtt og stadig og var hos legen maaange ganger, å ba om jeg ikke kunne få være så snill å få en UL (var veldig redd noe var galt). Fikk ikke UL fordi det var så vanlig med små blødninger.... I uke 10 ordnet jeg UL selv (1000 kr) og fostersekken var tom.... Hadde jeg ikke ordnet dette selv, hadde det mest sannsynelig ikke blitt oppdaget før ordinær UL.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #6 Del Skrevet 9. mai 2006 Uff, stakkars deg da, man skal jo ikke måtte ordne opp seg, det er jo de (les: lege, gynekolog) som er ekspertene. Jeg har vel kanskje bare fått verdens beste gynekolog jeg da, siden jeg aldri har måttet betale ? Og jeg har vært der mange ganger, altså. Dette burde seriøst vært likt alle steder i hele landet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 9. mai 2006 #7 Del Skrevet 9. mai 2006 du må betale for innvendig UL også, alle UL utenom den ordinære i uke 18 må du betale for selv. Det blir billigere om du får henvisning fra lege. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentralstøvsugeren Skrevet 9. mai 2006 #8 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har fått beskjed om at ul er gratis for gravide på sykehuset. Har vær t inne pga tidlige blødninger. Bor på sørlandet, så det kan jo være individuelt fra sted til sted. For noen priser dere har til spesialister!!!! Jeg betaler 50 kr gangen, og da får jeg med bilder fra ul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 9. mai 2006 #9 Del Skrevet 9. mai 2006 tror det er best å bo i annen by enn Oslo når man er gravid gitt, virker som om det bare er her det er svindyrt for UL. Vi får iallefall bare en gratis i uke 18 på sykehuset, resten er opp til deg selv, og det betaler man selv. Men alle svangerskaps kontroller er gratis da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #10 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg måtte da til og med betale for 1 svangerskapskontroll jeg....til tross for at hun egentlig ikke gjorde noe heller. Fikk med meg svangerskapskjema som jeg kunne fylle ut selv (det var det eneste som skjedde + litt prat!). Ny time fikk jeg i uke 16...reagerte på det også, fra uke 8 til uke 16 uten noen kontroll i mellom...men så måtte jeg jo flere ganger tilbake pga små blødninger da (det var gratis). Fikk ikke UL fordi det var så vanlig med små blødninger og siden jeg ikke hadde smerter var sikkert alt i orden. Fordi jeg var så redd noe var galt (hadde det veldig på følelsen), bestillte jeg selv time til UL (fordi det var umulig å få henvendelse fra legekontoret). Derfor kostet det meg 1000 kr og jeg fikk konstatert tom livmorsekk. Bor i oslo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjatjo Skrevet 9. mai 2006 #11 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har ikke betalt for noen av mine UL'er. Har vært der pga blødninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♫ rockesmurf og smurfejenta♥ Skrevet 9. mai 2006 #12 Del Skrevet 9. mai 2006 Hadde du symptomer på graviditet, eller forsvant de også. ? Hvorfor hadde du det på følelsen? Måtte du til utskrapning? Jeg lurer fordi det ble mistekt hos meg også, men skal til ny kontroll om en uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yelo ♥Ina♥ Skrevet 9. mai 2006 #13 Del Skrevet 9. mai 2006 De eneste ul du må betale for, er de du tar privat! Dersom du blir henvist fra legen din betaler du ingen verdens ting. Dette gjerlder også for vanlige svangerskapskontroller, de er gratis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anneh Skrevet 9. mai 2006 #14 Del Skrevet 9. mai 2006 Altså! Ærlig talt... noen leger må skjerpe seg, og ikke bare litt! Det er sånn at ALLE svangerskapskontroller skal være gratis! Her jeg bor er alt veldig bra, så jeg har ingenting å klage på, heldigvis. Jeg var til og med til legen med ørebetennelse og slapp å betale fordi jeg var gravid:) Hadde ikke regnet med det akkurat! Jeg har også vært på tidlig ul pga ma i fjor sommer, og betalte ingenting da heller (henvisning fra legen). Det er slik om dette det bør være, det kan dere hilse å si legen deres. Men selvfølgelig, hvis man bestiller ul privat må man jo betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 10. mai 2006 #15 Del Skrevet 10. mai 2006 da jeg var gravid for første gang for elleve år siden, ble jeg henvist fra legevakta om å ta innvendig ultralyd på sykehuset gr. blødninger. Betalte ikke noe Derimot var jeg på kontroll fire dager senere. dette var egentlig vanlig sv.ksap.kontroll som jeg ikke hadde avbestilt. trengte å snakke med legen. Da måtte jeg plutselig betale. Følte meg rar og tenkte at nå som jeg ikke var gravid lenger, var jeg plutselig ikke verdt noe........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #16 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg hadde lite symptomer (men det hadde jeg i tidligere svangerskap også). Hadde mye mer vondt nederst i ryggen enn hva jeg har hatt i tidligere svangerskap!! Kan ikke forklare hvorfor jeg trodde noe var galt, var bare en stor misstanke! Følte at noe ikke stemte bare....og når det i tillegg kom små blødninger (brunt), ble jeg veldig sikker på at noe ikke stemte! Måtte inn til utskrapning ja....fikk time på dagen, da det ble konstatert MA. Håper alt er i orden med deg, og at du slipper å gå igjennom dette!! Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå