Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Bør barnetrygda settes i fond? Og bør fordelingen være litt i kontanter og litt i fond? Hvilken fordeling vil være mest hensiktsmessig gitt 18 års horisont? Risikoprofilen gitt den lange tidshorisonten tilsier høy risiko, men bør man dermed satse 100% fond og da høy risiko fond?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 jeg svarer med en floskel... ikke legg alle eggene i samme kurv.... jeg ville sjekket hvordan fondet blir forvaltet (og av hvem - er det stadige skifter eller blir de ansatte værende) pluss hvilke kostnader som påløper... teit å velge et fond med lave innløsningskostnader og høy forvaltningsgodtgjørelse når man har lang horisont... men hva vet vel jeg - forløpig har vi brukt opp barnetrygda!
2nj♥ Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Om du vil ha en langsiktig sparing (f.eks 18 år) så er fond å anbefale. Vi snakket med en økonomisk rådgiver før vi plasserte barnetrygden, og han anbefalte Skagen vekst og Skagen global. ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 vil nok anbefale fond hvis du tenker på langsiktig sparing... ang. skagen fond... har selv andeler i skagenfonde som jeg fikk til konfen.. har 3 doblet sin verdi på 10 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå