Gå til innhold

tørr hud og bruk av kremer + atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Dette ble visst litt langt, men blir takknemmelig for svar.

Datteren min har veldig tørr hud. Hun kom et par uker for sent, og var følgelig veldig tørr allerede som spedbarn. Dette rettet seg opp etter noen uker med jevnlige oljebad.

For en mnd siden var hun veldig tørr i ansiktet og på leggene (skikkelig sandpapirfølelse), og jeg fikk beskjed av helsesøster om at jeg bare skulle smøre henne inn med krem. Har brukt Unguentum M og Babyline sin olje, samt Wedela sin krem. Nå er hun helt fin på disse områdene. Hun er nå 4 mnd, og har fremdeles tendenser til tørr hud på hender og rygg. (jeg har aldri brukt såpe eller shampo) I tillegg er hun veldig tørr i hodebunnen og der flasser hun veldig ( ikke skurv), og dette virker å klø litt også.

I går fikk jeg høre at man ikke skal smøre barn under 6 mnd, da dette kan medføre allergier. Så også en link her hvor det stod at man skal ligge unna kremer med parabener, og et par andre stoffer (fins selvfølgelig i alle produkter) Blir utrolig frustrert, og lurer på hva jeg da skal gjøre. Fortsette å smøre med olje og wedelaprodukter, eller la være og la kroppen hennes bli tørr (og muligens bedre selv etter lang tid).

Og så det med atopisk eksem. Hvordan ser det ut, og hvordan behandles dette. Helsesøster sa jeg skulle kjøpe hydrokortisonkrem, men det synes jeg var litt ille? Særlig når jeg ikke engang vet om det er atopisk eksem hun har. Flasset i hodebunnen, gikk nemlig i dag over til å bli røde nupper.

Takker for svar.

Fortsetter under...

Jeg har en gutt med atopisk eksem, og vi har prøvd utrolig mye forskjellige kremer, men den som har vært best for ham er A-DERMA Exomega. Du får kjøpt den på apotek, enten i tube (creme) eller i pumpeflaske(milk). De har flere ulike produkter i denne serien. Den kan selvsagt brukes ved vanlig/ tørr hud også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...