Gå til innhold

Positiv 5 dager før IKM...?

Anbefalte innlegg

Heisann alle andre håpefulle der ute:-)

Jeg skrev inn et spm tidligere her ang. at jeg spottet (mente iallefall at det var det det var...) IKM er 12. mai. Igår fikk jeg en svak strek, idag tidlig flashet det GRAVID med store bokstaver mot meg fra digitaltesten fra CB. Brystene blir bare vondere og vondere, og det er ingen tvil om at jeg er gravid!

MEN!

Nå klarer jeg bare å gå rundt å være engstelig for at mensen skal komme som vanlig på lørdag...er det vanlig å teste positivt tidlig, også er det egentlig ingenting...? Eller kan jeg lene meg tilbake og betrakte meg selv som en kommende januar-mamma;-)? (selvfølgelig med risikoen som alle bærer om at det kan gå galt) Tør liksom ikke helt betrakte meg selv som gravid før etter IKM, hehe...

Håper på svar fra noen som vet. Lykke til til alle som forsøker og stort grattis til dere som endelig har fått to streker:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989925-positiv-5-dager-f%C3%B8r-ikm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vel egentlig ikke vise gravid uten at man er det? Det skal jo hcg til for at testen viser gravid. Så jeg ville sett på meg selv som gravid ja! Gratulerer. Men ta en test til om noen dager for å være helt sikker. Eller gå til legen...

Heldige deg :o)))

Andrine80

Dette høres lovende ut, skulle ønsket jeg hadde lest det forrige innegget ditt der du forteller om spotting.

Har selv ikm 13 mai, spottet litt på dag 18, 19 og 20. Var såååååååå lite at det kun vistes på papiret etter toalettbesøk.

Har ømme pupper, humørsvingninger, murring i magen og hodepine. Er dette noe liknende som din spotting?

Tør ikke ta test enda, redd for å bli skuffet,IGJEN:(

Ønsker deg all lykke, og håper testen din er riktig:)

Hei Maja-Mor:-)

Og takk for svar! Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom denne tiden uten å bli gal, hehe! Men veldig lykkelig, og veldig ydmyk for at jeg fikk se en positiv test! Er så mange her som virkelig fortjener det! Er liksom for godt til å være sant...så jeg går nesten bare rundt og venter på smellen, istedet for å være glad og takknemlig...kjempedumt!

Lykke til videre med deg! Har du forsøkt lenge forresten?

Det skjedde det samme med meg for nesten 3 mnd siden...jeg testet positivt 4 dager før ikm og ble kjempe glad...da jeg begynte å blø da jeg skulle ha mensen trodde jeg at jeg aborterte...

men tingen som skjedde da var at jeg var blitt befruktet,men egget festet seg ikke....Kjemisk gravid heter det...Derfor er grunnen til at vi ikke skal teste før ikm for da ville vi ikke visst om at vi hadde vært gravid men trodd det var vanlig mens...

Krysser fingre for at dette ikke er tilfelle hos deg...

Lykke til...

Husk at det er mange her inne som har vært gravid å testet positivt flere dager før også ...sånn at du ikke tenker at alt håp er ute...for det er det jo selfølgelig ikke...

Hei.Vil først gratulerer deg:)Jeg testet positivt med CB digital 6 dager før IKM,og her sitter jeg og er 32+3 på vei,så det er nok mulig ja:)Jeg var veldig utålmodig og klarte ikke å vente.Dem er nok veldig pålitelige de testene der,så du kan nok slå deg til ro med at du er gravid:)

Annonse

Hei Cmoi:-)

Japp, høres eksagt ut som min spotting - ikke kjemperødt, men absolutt farget! Måtte le litt da jeg leste symptomene dine, for jeg har hatt helt like i tillegg til sinnsyk halsbrann.

Som nevnt ovenfor er jeg liksom bare i ventemodus på at mensen skal komme på lørdag, men i skrivende øyeblikk er jeg absolutt gravid MED spotting (om det var det det var, da...?)

Krysser fingrene for oss alle!!

Jeg testet positiv mellom 3-5 dager før ikm da jeg var gravid sist,, og jeg spottet litt da jeg var 7 uker på vei.. (Var 4+2 da jeg fikk pos test) Det gikk bra... jeg har en nydelig liten datter nå.. som akkurat har blitt 15 mnd gammel..

Håper det går bra med deg,, at du bare er litt kortere på vei enn antatt,, og at det er derfor de ikke så noe på UL.,. Lykke til videre Rockesmurf! :0)

Jeg har ikke vært på UL...kanskje du skrev til en annen? Uansett; ser jo at det er fullt mulig at alt kan være bra....Men skulle vel strengt tatt holdt meg unna testingen før IKM, dumme utålmodige meg;-)

Mar79-4.pp: Tusen takk for lykkeønskning, og det samme til deg!

Cmoi: Jeg lar høre fra meg over helgen, spent på å høre om deg også! Keep`em fingers crossed;-)

Annonse

Gratulere da!!! En positiv test er en positiv test, de lyger ikke, spesielt ikke CB!! Men ta en test til du for din egen skyld så du blir overbevist :-)

Angående anonym sitt innlegg øverst om kjemisk... jeg hadde det samme, bare at jeg var over ikm. Men min lege sa det var SA fordi at du produserer kun nok hcg til at du får positiv test hvis det har festet seg... så iflg min lege hadde det festet seg hos deg...

Hei=)

Først må jeg få si GRATULERER!

Da jeg tok testen da Lisa var inni magen min, ble den positiv da jeg var 3 uker på vei. Det var med andre ord 6-7dager før IKM. Og idag er hun 1,5år og verdens beste lille unge. Så dette kan gå veeeldig bra for deg. Lykke til og prøv å slappe av=)

Klemmer fra

Hei Andrine80.

Ja, den siste delen av innlegget mitt var en bom.. Den var myntet på en annen person.. Beklager..

Lykke til med svangerskapet.. Misunner deg som er blitt gravid,, gleder meg til jeg kan komme med gla melding jeg også.. :0)

Hei

Jeg har akkurat testet positivt i dag 4 dager før IKM og er sikker på at det betyr at jeg er gravid! Dette er femte gang jeg er gravid og alle gangene har jeg testet positivt flere dager før IKM. De tre første graviditetene resulterte i tre skjønne barn, mens den fjerde graviditeten endte med SA for 4 uker siden. Tror egentlig at det å teste positivt tidlig er et godt tegn fordi det betyr at man produserer mye HCG tidlig hvilket er positivt i forhold til sjansene for å oppnå vellykket graviditet. Så jeg tar sjansen på å gratulere deg masse og ønske deg lykke til med graviditeten!!

Veldig godt og beroliggende å komme hjem fra en lang dag og lese dette:-)

Adalis, midlin og Loise 1 pp: Tusen takk for lykkeønskinger!

Sommerfulger: Lykke til med testingen, let me know how it goes:-)

Og ikke minst, Kirsty - 13pp, Lisa sin mamma og mamma3ønskerenbabytil: TUSEN TAKK for at dere deler erfaringer som for en bekymra halvtulling til å føle seg ti tusen ganger bedre:-)))

Lykke til til dere alle sammen! Skal holde dere oppdatert.

Kvalm og forvirra! Testet i morres, 2 dager før IKM. Har pleid å få et negativt utslag første gang jeg tester, tror kroppen er mer sensitiv for hormonene enn testene er... Uansett: testet med CB-digital og der sto det så hyggelig (not!) IKKE GRAVID :( Ble ikke veldig deppa av det, for med sønnen min fikk jeg også negativ test første gang - MEN! da jeg tok ut testpinnen for å kaste den, hadde den 2 blå streker! Hva betyr det? Er det noen andre som har sett det?

Er superkvalm, trøttest i verden og både sjokolade og kaffe er ekkelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...