fire i familien Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har nok melk om morgenen og utover dagen, men når vi kommer til kveldsmåltidet er det ofte for lite. Jeg ammer ca. kl 8 - 10.30 - 14 - 17 - 19 og 5. Gutten min er snart 3 mndr. Han er steintrøtt når kl. er 19 og vil bare sove. Hvis han blir mett sover han til ca. 5 på natta, hvis han ikke blir mett skriker og sutrer han vanvittig hele kvelden .Gir selvfølgelig mat flere ganger på kvelden og natta da men han blir liksom ikke fornøyd. Har noen kvelder gitt ham mm (utpumpet) eller mme og da sover han godt, så har jeg pumpet noen ganger på kvelden for å øke prod. Utenom økedager er det bare kveldene som er problemet. Er det noe jeg kan gjøre med det. Vil gjerne ha mange tips. For det er slitsomt å ha det sånn så ofte på kveldene for han er jo så trøtt at det er fælt å "ikke la ham sove"
MintCondition Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Jeg lurer i grunnen litt på det samme, her er de tipsene jeg har fått: *Drikk mye, vann og gjerne ammete *Pump deg etter morgenammingen (sender signaler om at selv på morgenen er det ikke nok melk, se til å lag mer *Legg til poden for hvert minste kny, også for å øke produksjonen...
Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Her er metoden jeg bruker (som har funket for oss hittil): - Pumpe om morgenen og formiddagen 1/2 time etter amming. - Drikke en halv liter vann hver gang jeg ammer. - Amme hver gang ungen kommer med så mye som et pip. - Sove sammen med ham en time eller to om ettermiddagen. - Hvis han har vanskelig for å sovne om kvelden selv etter at han er trøtt og har blitt ammet, gir jeg ham 100 - 120 ml utpumpet melk på flaske. Pumpe om morgenen gjør jeg bare når jeg har for lite eller for mye melk, eller når fryseren er nesten tom for melk. Drikke mye vann gjør jeg uansett melkemengde. Det er først og fremst når jeg har mensen jeg får lite melk om ettermiddagen og kvelden. Etter et par - tre dager med pumping, amming, drikking og soving, pleier jeg å ha nok melk igjen. :-)
Gjest Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Ja, og ammeteen glemte jeg å nevne: 3 - 4 store kopper om dagen. Jeg synes det virker som det virker. :-)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Vørterøl og amme-te!! Og sleng deg ned på sofaen og sov litt mellom kl. 17 og 19
Halloween-mamma Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Skriver under på alt over. Og det å sove litt på ettermiddagen er en nesten bombesikkker måte, altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå