Gå til innhold

Erfaring med å ha OTH med hardbag til sommerbarn, og så gå over til sportsvogna?(nei fremdeles ikke bestemt meg etter en kikkerunde...)

Anbefalte innlegg

hehe nå er det kansje urban jungle fra oth som er favoritten da,hehe, men er litt skeptisk til hvor lenge den baggen kan brukes, vertfall når det går mot vinter og kaldt...og så er det jo det at baby ligger å ikke kan se deg i sportsvogna da...vet jo at det er forskjellig fra barn til barn, men kan noen dele sin erfaring med meg? Har dere savna det veldig???

(klarer ikke huske hvordan det var sist

jeg hadde baby, hvor stor han var når jeg snudde kombivogna, og om jeg syntes det var praktisk / upraktisk å ha han den veien....)

Tusen takk for alle svar igjen!

Fortsetter under...

En venninne hadde oth. Gikk greit så lange de kunne bruke bagen. Men når babyen var ca 4 mndr var bagen for liten, og måtte legges i sportsvogndelen. Babyen HYLTE, likte på ingen måte å ligge den veien så liten. Moren syntes det var forferdelig å ikke ha øyenkontakt. Endte med at hun kjøpte en quinny freestyle comfort, og 8500 kronersvogna ligger i boden... Men er sikkert en super vogn når barnet er ovet ett år og liker å sitte forovervendt.

Jeg har så vidt begynt å snu sitttedelen på min quinny nå, hun er 9 mndr. Selv hadde jeg aldri klart å ha henne framovervendt når hun var så liten... Skulle egentlig kjøpe en speedi, for jeg tenkte at det var ikke så nøye om man kan snu sittedelen. Men etter en trilletur med venninnen min sin oth, slo jeg raskt tanken fra meg. Super å trille, men savnet veldig øyekontakten, og å se hva hun holder på med, ser på osv.

Samme erfaring har jeg. Jeg la min pode over i sportsvogna når han var seks. Ikke noe gøy og trille mer etter det. Så nå har jeg byttet vogn. Savn med så lett vogn som OTH men men......

takk for nyttige svar begge to.Er jo netopp det jeg har vært litt bekymret for...

...hm men kom på en strålende(?) ide i natt da( var altfor varmt til å sove, men noe nyttig kom det jo ut av det,hehe)

Min blir jo født i juli, så da er det jo midtvinters når han må over i sportsvognen..sikkert ikke så mye trilling på den tiden uansett(hvertfall ikke om vi får like mye snø som i år...) men tenkte det at om jeg syns det er kjipt med feil vei kan jeg jo kjøpe en brukt "vanlig" sportsvogn(kansje jeg tilogmed får kjøpt tilbake den jeg solgte for et år siden,hihi) som kan være grei ut vinteren, og når sommeren kommer er han jo igjen i passende størrelse for oth...og den ekstravogna er jo grei som sovevogn i barnehagen uansett....hm syns jeg var lur i natt jeg,hehe(eller?)

Flere som har erfaring med bytte fra bag til sportsvogn??? Er kjempe glad for alle erfaringer dere vil dele!!!

:-)

Jeg byttet over i sportsvogn da tulla var 2 mnd. Ikke pga liten plass, men fordi kalesjen på bag´en er så liten at den ikke skygger særlig for solen om sommeren. Har savnet å kunne se henne kanskje 1 eller 2 ganger (hun er nå 2 år), men hun trives veldig godt med å titte på verden. Har aldri vurdert å bytte vogn pga at jeg ikke kan se henne, setter altfor stor pris på de andre kvalitetene vognen har. Har nå en gutt på 19 dager som ligger i softbag i fremovervendt tvillingvogn. Kan se han gjennom kalesjen, og foreløpig er det greit. Bruker bag´en på OTH´en når jeg har han i den.

Annonse

Jeg fikk barn i august og har oth vogn. Dette har jo vært tidenes snø vinter, så det var ikke særlig gøy å bytte til oth sportsvogn i januar måned. Samtidig som det var veldig greit å ha bagdelen som hun kunne sove i. Endte med at vi gjorde som du beskriver, har hatt en ekstra sportsvogn(av gamle typen) som vi har brukt i mellom perioden, og som fra nå av skal brukes som sovevogn i barnehagen. Oth vil fra nå av og utover være super(som den også var som bagvogn) Da jeg har en oth og en mistral vogn merker jeg virkelig hvor lett og god oth er å trille. Angrer derfor ikke, selv om jeg måtte kjøre litt dobbelt et par mnd.

Jeg kjøpte oth en som en ekstra vogn og til å bruke når snuppa blir større. Men da hun var 6 mnd prøvde jeg den. Hun lå veldig bra i sportvogndelen, og det har blitt til at jeg bare bruker denne vogna og ikke mistralen. Hun trives godt med å ligge/ sitte forovervendt, jeg har åpent den luka i kalesjen, slik at jeg hele tiden ser henne, og hun titter opp og smiler av og til. Så for oss har dette vært en suuuper vogn. Dette er baby nr tre og jeg har hatt mange vogner. Dette er desidert den beste. Et tips viss du kjøper denne er å kjøpe brio race sitt stormtrekk til. Passer perfekt og kunne ikke klart meg uten. Da blir den lun nok om vinteren og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...