Gå til innhold

Desember: Fast føde.........

Anbefalte innlegg

Er det mange av desemberskattene som har begynt med grøt?

Jeg spurte HS om dette, hun sa at hvis ikke jenta "krevde" mat selv, så skulle jeg vente til nærmere 6 mnd.

Hun mente det var tøys å begynne med grøt ved 4 mnd bare forde det står "fra 4 mnd" på pakken.

Foreløbig går det bra her.

Hun "krever" ikke grøt enda.

Vet ikke heilt hvordan hun krever det men, vokne mange ganger om natta kanskje, eller noe slikt.

Men jeg gleder meg veldig til å begynne med grøt, banan, brødskive, is brus og sjokolade...hehe nei da tulla bare.

Men grøt, og banan, og middager og slik gleder jeg meg til å begynne med.

Men dere som HAR begynt, har dere begynt med GRØT, eller MIDDAG, eller begge deler??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989740-desember-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har begynt med grøt... Lillegutt lå og smatta når vi spiste, og strekte seg etter vår mat og glass... I tillegg begynte han å sove litt dårligere på natta, og skulle ha mat oftere.. Er ganske grisete opplegg da, han har som oftes grøt over alt når han er ferdig å spise...

Hei! Lillegutt startet med risgrøt 1.mai, da var han 5 mndr. Da hadde vi hatt en periode på 14 dager med stadig flere økedøgn og hyppige nattamminger, dvs hver 2-3.time. Blir sliten av det!

Kan ikke si grøtmåltidet har hjulpet nevneverdig ennå, men han gaper fælt og ser ut til å like en nye smaken!

nei, det er litt styr etter at han er ferdig å spise, og han har grøt opp etter begge armene + at han har klasket hendene litt på låret, slik at det er grøt der, og litt i håret slik at det er grøt der :) Også gjerne litt på mamma og pappa også :P

Min skatt er straks 5 mnd og her er det kun mm foreløpig. Merker hun er litt mer urolig nå så tror ikke det blir lenge til vi må begynne med grøt. Det blir artig å se hvordan hun reagerer når hun får fast føde, men den tid kommer. Synes det er såååå greit at hun kun tar mm nå.

Annonse

Vår HS sa på 4mnd-kontrollen at det var bare å begynne med smaksprøver. Har gitt han litt grøt fra Hippe ris med banan og fersken. Som en annen sa her, ser han lengselsfult etter maten vår. Fikk smake litt banan her om dagen, og ble rasende når jeg tok den vekk. Han krevde mat hver time på natta, så jeg holdt på å bli sprø. Ellers ville jeg nok venta litt til. Ikke mye grøt han får, men nå sover han iallefall 2 timer i strekk om natta...

Har prøvd med litt fruktpure smaksprøve, men det så ut som ble for surt!

Ikke gitt middag enda, venter med det.

Ja, vi måtte krype til korset og begynne med mais- grøt.

Etter 3 uker med dårlig søvn og "tigging" ved bordet var det bare å gi etter. De gir jo på en måte beskjed om hva de vil disse små. Jeg har heller ikke hatt den helt store melkeproduksjonen så hun ble nok ikke riktig mett lengre.

Det som hvertfall er bra, er at hun elsker den grøten. Kaster seg over skje etter skje. Synts det var litt rart i begynnelsen, men nå er hun ivrig. Vil helst hode skjea selv.

Men gris blir det og måltidet tar lang tid.

Sover bedre gjør hun også.

Hun blir 5 mnd nå.

Vi prøvde grøt for første gang i går, håpet hun skulle begynne å sove natta igjennom da... Men dengang ei, hun vokner fortsatt til sine faste måltider. Jeg lagde en dl grøt som det sto på pakken, og hun glefsa i seg alt på en gang! Var superivrig, ble sint da skjeen ikke kom fort nok i munnen... Har allerede prøvd litt pærepure/fersken. Er på sitt andre glass der, Hun eeelsker det! JEnta blir 5 mnd 18.mai :) Har gitt henne grøt i kveld også, kanskje det går bedre i natt:)

Åh, som jeg gleder meg til å begynne med grøt.

Nesten som jeg håper hun snart krever det selv.

Men ennå er hun relativt fornøyd med melken hun får.....

Gleder meg til å sette henne i den nyinnkjøpte høystolen, og begynne med mat.

ååååååååå som jeg gleder meg...tji hiii....

Vi har startet med grøt og frultpure da babyen ikke legger på seg og har flaksenekt. Hadde vel startet med smaksprøver på grøt på dette tidspunktet selv om da.... Men kanskje ikke så mye som vi gjør nå. nå er det 2 grøtmåltid og et måktid med fruktpure.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...