Gå til innhold

Hvor mye mat spiser deres små på ca 8 mnd i døgnet. Bekymret etter kontroll

Anbefalte innlegg

Jenta er 8 mnd i dag og har liten vektøkning (300 g på 5 uker), og i dag mente hs at hun spiste lite. Så jeg lurer på hva deres spiser.

Hun er 69 cm og 6890, og spiser følgende i døgnet ca:

0600- pupp

0800- pupp

0900- 60-80 ml ferdig blandet

1230- 100 ml, fruktpure eller grønnsakspure

1530- 100-120 ml middag

1800- 100 ml grøt

1900- pupp

Hun spiser somregel pupp en gang eller to om dagen utenom.

Synes dere dette hørtes lite ut?

Fortsetter under...

Høres jo egentlig greit ut, men det er kanskje litt små mengder på den faste føden? Det er veldig lite kalorier i fruktpure, så det bør vel kanskje brukes som dessert nå? Vi begynte med det som måltid også, men nå er det kun dessert. Metter ikke nok med bare fruktpure til poden min:). Han er forresten 7 mnd. Skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, jeg har kun erfaring med min lille, men kanskje det går an og øke formiddagsmaten? Kan jo ikke trø inn om hun ikke vil ha, men øke litt etter litt kanskje?

Det viktigste er jo at barna våre er blide og fornøyde, og at de følger sin egen kurve...

Gjest mor75

Syntes ikke det hørtes spesielt lite ut, men du kan jo prøve å innføre et grøt eller brødmåltid til. F.eks om morgenen, da har hun jo allerede fått en del væske gjennom morsmelk, så kanskje du kan bytte ut mme med grøt. Begge mine gutter har flatet ut på vektkurven rundt den alderen der. De er jo mye mer aktive enn før. Mine har ikke villet spise grøt, men etterhvert har det gått fint med brød. Min gutt på 9 mnd nå, spiser 3 måltider med brød, ett med middag i tillegg til mm og mme.

Mengden på den faste føden er mindre enn hos oss, men så nærmer mini seg 10 kg... Ellers er det jo ikke store forskjellen.

Men slik er det hos oss:

06: pupp

09: grøt (1 dl vann, 70 ml grøt)

10: pupp

12: av og til fruktpure, men spiser aldri opp

13: pupp

15: middag (fra et halvt til nesten oppspist glass)

16: pupp

18: grøt (1 dl vann, 70 ml grøt)

19: pupp

ca. 0,5 dl vann i løpet av dagen, men han liker å blåse det meste ut.

Annonse

Snuppa vår er 8 mnd og 7900 gram.

Her er hva hun spiser:

05.30: Pupp

09.00: Brødskive (ca halv skive som går ned).

11.30: Pupp + grøt (ca 80-100 ml) + litt frukt

15.30: Pupp + middag (ca 1/4 glass)

19.00: Grøt (ca 80-100 ml) + litt frukt

20.00: Pupp på sengekanten.

Hun har bare lagt på seg 330 gram de siste 5 ukene. Men helsesøster var ikke på helsestasjonen den dagen jeg stakk innom for å veie henne... skal til helsesøster på torsdag. Snuppa er blid og glad, og veldig aktiv. Men... jeg syns ikke hun spiser så veldig mye...

Jeg putter alltid i henne mat helt til hun ikke vil ha mer. Puppen tror jeg hun begynner å bli litt lei av... tilbyr den alltid når vi står opp ca kl. 8 på morningen, men kun en sjelden gang hun gidder å ta seg en liten slurk...

Syntes ikke det hørtes så lite ut....

Her spiser gutten på 8 mnd:

ca 07:pupp

ca 08:brødskive (spiser ca 1 skive)

ca 11:grøt og litt pupp

ca 14:pupp

ca15:middagsglass og frukt, vann

ca 17:pupp

1845:grøt

ca 19:pupp

:-)

Slik er vår dag:

ca 07-08:pupp

ca 11-11.30:pupp+en bødskive+frutti

ca14.30-15: pupp+ middagsglass + litt frukt til dessert

ca 18.30-19: grøt av en dl vann,en dl pulver + sviskepure, frutti eller banan eller annet "snadder" som tilbehør

ca kl 20: pupp

Er dette lite??? Har lite melk i puppen, så gir vann i tillegg. Prøver i allefall. Her er det tidvis puppenekt og jeg er usikker på "ammeframtiden" .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...