Gå til innhold

Trenger råd/tips mot kvalme?

Mamsen og lillegutt!

Anbefalte innlegg

Noen som har noen råd/tips mot denne kvalmen? Er 7+1 og veldig kvalm. Noen som har noen mat-tips, pille-tips?

Har prøv B6 vitaminer (hjelper ikke noe særlig)

Har prøv Ingefærkapsler med pepperminteolje - hjelper litt.

Har og sånne sjøsyke bånd man har rundt håndleddene.

Trenger andre tips/råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det hjelper med farris blandet med juice. det hjalp ikke noe særlig med meg, men det er da verdt et forsøk..

Lykke til da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

æsj jeg vet åssen du har det... er noe dritt å være kvalm. orket ikke at samboer kikket på meg engang jeg så kvalm var jeg..

det som hjalp litt var vann med sitronskiver oppi og spiste sitron ved siden av..ellers var det bare å ligge å vri seg gjennom kvalme netter og banne for seg selv...

heldigvis har kvalmen min sluppet taket jeg er 11+2 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet veldig godt hvordan du har det! Jeg ble kvalm i uke 6, og prøvde både farris blanda med eplejuice, salte kjeks, skiver av fersk ingefær trukket i varmt vann som du drikker, sitronvann mm. Men det var ingenting jeg sikkert kunne si at hjalp. Har også prøvd Sea bands uten sikker effekt.

Begynte hos akupunktør for 2 uker siden, og etter 2 behandlinger kjente jeg klar bedring. Begynte faktisk å få lyst på ting jeg ikke hadde klart tanken på kort tid før. Har ikke vært ordentlig kvalm på 6 dager nå, bare kjent en svak antydning når det går for lang tid uten mat. Skal til min 4. behandling i morgen, og satser på at det blir den siste. Vet jo ikke selvsagt at det faktisk var akupunkturen som hjalp, men i og med at jeg har hatt så klar bedring på kort tid, velger jeg å tro det. Så det anbefales til tross for at det koster litt! Jeg har fått kjempefine dager igjen, og nå klarer jeg å kose meg med å være gravid!

God bedring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vørterøl har jeg hørt kan hjelpe mot kvalme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykka litt feil jeg og kom inn her. Hører egentlig til inne på 2.trim

Jeg var UTROLIG mye kvalm i 3 mnd. Spessielt da jeg var trøtt/sliten eller da jeg var sulten (selv om jeg absolutt ikke hadde NOE matlyst!!!)

Selv om tanken kan være kvalmende så hjalp det faktisk meg å spise. Marie kjeks var redningen min!

Kunne liksom ikke laget meg mat heeele tiden. da hadde jeg nok fått en del ekstra kg.

Så prøv å tygg på noe å ta deg en middagslur i løpet av dagen.

Håper det hjelper deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv veldig kvalm! Er i uke 6+2 Mariekjeks,jordbæryoghurt og farris utblandet med litt eplesaft hjelper meg! Har også fått tips om å drikke ingefærøl,men ikke prøvd det enda. Lykke til!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det litt med tomater.

Epplejuice og farris hjelper ikke akurat, men det er blandt de få tingene jeg greier å få i meg når det er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg !

Vet akkurat hvordan du har det, har vært helt utrolig kvalm i begge mine svangerskap. Er nå 11 +5 i nr.2. Brukte tradisjonell akupunktur under 1. svangerskap, usikker effekt, men har denne gangen brukt øre akupunktur, dvs. at jeg får sått inn små nåler som jeg går med til de faller ut. Har også brukt homopat med. Øre akupunktur fungerer ! Annbefaller det på det varmeste ;0) Vet ikke hvor du bor, men bor du i Oslo el i nærheten annbefaller jeg deg å ta kontakt m Froya klinikken. De er spesialister på infertilitet, svangerskapskvalme og barsel tid.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...