Kaisa75 Skrevet 8. mai 2006 #1 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei igjen LoopyLoo! Saa ikke svaret ditt paa "dyne innlegget" foer naa jeg! Har ikke vaert inne her paa noen dager. Takk for tips! Jeg tror ogsaa vi har tenkt aa benytte oss av disse cellular blankets de foerste ukene (igjen, -noe vi fikk anbefalt av mamas and papas). Som du sier, skal det jo kunne etterligne det de er vant med fra magen, trangt og koselig :-) og dermed roe de bedre. Gaar saa over til disse soveposene etterhvert. Vi har kjoept moses basket ja, det er helt klart veldig populaert her ogsaa. (det er kanskje ikke like populaert i Norge?). De er jo saa fine! Skal du og ha det? Skal sjekke ut denne linken du la ved ogsaa! Helt enig at det er mye aa huske paa gitt, mye man skal ordne! Men saa er jo det egentlig veldig hyggelig ogsaa! Koser meg stort over de tingene vi har handlet inn saa langt. Vet forresten ikke om vi har tk maxx her i irland.. har ikke sett det, men det skal jeg definitivt sjekke ut! Blir ruinert om alt skal handles inn paa mamas and papas.. Skjonet naar jeg er der, blir jeg bare sugd opp av atmosfaeren og lar alt som heter penge-fornuft ligge.. ;-) Greit aa ha noen alternative butikker aa sjekke ut ogsaa. Ikke mange ukene igjen for deg heller naa! Uke 31, og termin ganske saa noeyaktig en mnd etter meg (vi har ul termin 12. juni, er i uke 36 naa). Gleder meg / gruer meg til datoen kommer... Haaper formen ellers er bra! Og lykke til med shoppingen og alt annet som skal ordnes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisa75 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 8. mai 2006 PS: saa mange fine ting de hadde paa denne jojo maman bebe kjeden! Den tror jeg ikke de har her.. Har de den i skottland? PPS: Var forresten i glasgow for noen mnd siden, i west end omraadet, der min manns soster + mann bor (min svigerinne og svoger). Jeg har alltid likt meg godt i dette omraadet, med alle kafeene osv. Denne gangen ble det naturlig nok mer fokus paa baby greier, leke butikker osv. De har saa mange fine butikker der! Du er heldig som kan shoppe der naar du maatte oenske! (og jeg er heldig som har en snill svigerinne som synes disse butikkene er like sjarmerende som meg, og som gjerne kjoeper gaver til den kommende babyen derfra ;-) ). En av butikkene vi var i tror jeg het Felix og et eller annet.. Har glemt det naa. (men de ligger altsaa i en av disse brostensbelagte gatene rundt Buyers road.. Huff, vet jeg skriver dette navnet feil. men det er slik det uttales!) Vi kjopte bla. en lampe som gaar rundt av seg selv, og gir et diskree blaatt lys, dekorert med bamser osv. (de har mange lamper i ulike typer, bla den lille prinsen). Synes de er saa fine :-) Kjenner du til disse butikkene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/#findComment-4989599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoopyLoo fikk jente 15.07.06 Skrevet 8. mai 2006 #3 Del Skrevet 8. mai 2006 Heisann! Har sett litt etter deg de siste par dagene, skjønner du =D Er så kjekt å kunne prate med noen andre om innkjøp/butikker, osv, som er her borte. Jeg bestiller fra Jojo Maman Bebe på nett (tror de leverer til Irland også) og har vært veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt der - kjøpte en god del derifra til første jenta da jeg ikke hadde tid til å gå i butikker (pga jobb). Litt dyrt er det, men ofte jeg får reklame/avslag-voucher i posten fra de, og så er det gratis levering =) Den lampen hørtes forresten kjempefin ut!!! Har ikke vært å shoppet i baby-butikker rundt Byres Rd, men mener å ha sett den butikken du nevner. Skal jammen ta meg en tur dit i komende uker - takk for tips! Har tenkt på å kjøpe moses basket ja, men får bare ikke bestemt meg for hvilken, hehe. Har du stativ til din også? Tenkte det kanskje kunne være praktisk å ha ved siden av senga de første ukene - så hun ikke blir liggende nede ved gulvet liksom - men de stativene jeg har sett på har jeg ikke vært så veldig begeistret for (virket litt ustødige....). Har dere Mothercare og/eller Toys 'r Us i Dublin da? De har utrolig mye fint på de butikkene også.... Du er heldig som snart er i mål - blir så spennende å høre fødsel-historie fra deg =) Skal du hjem til hjembyen 'vår' i sommer da - for å vise frem baby?? hehe. Synes det er kjempegøy å shoppe litt barne-/baby-klær der også - har så mye annet enn her, og masse praktisk ute-tøy og sko/støvler, spesielt til barnehage-bruk til eldstemann, da... Ha en fortsatt fin mandagskveld - har dere fått fin-været der borte også? Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/#findComment-4990130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisa75 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei igjen LoopyLoo! Saa hyggelig aa hoere fra deg! Ja, mothercare har de her ogsaa, absolutt mye fint aa finne der! (bortsett fra at betjeningen paa butikken vi har vaert paa i Dublin burde ha jobbet paa Tescos / Rema istedet for... De har ikke peiling!) Toys r' Us vet jeg ikke om de har.. Jeg har kanskje ikke vaert flink nok til aa sjekke ut her i byn.. Skal holde oeynene aapne for de navnene du nevner. Vi kjoepte moses basket fra Mamas and papas, med et tilhoerende hvitmalt stativ. Tror det er stoedig nok, skjoent jeg vet jeg har tenkt paa det samme som deg i forhold til noen av disse stativene. Den passer saa fint inne paa soverommet vaart, mens en sprinkel seng (som kommer til aa staa paa barnerommet) ikke hadde faatt plass. Skal definitivt en tur til hjembyen vaar i sommer ja! Har planer om aa vaere der en par tre uker i august tror jeg det blir. Noe de kommende besteforeldrene ser frem til ogsaa. Gleder meg saann til det! Kan vaere saa nydelig der om sommeren! Jeg har gjort nesten all shopping av baby klaer der forresten (var hjemme i paasken). Stort sett H&M, er jo saa billig! De har dessuten faatt en ny ganske sjarmerende baby butikk paa CC, har ikke kjoept noe der, da alt er litt dyrere, men morsomt aa se at slike butikker (startet av noen lokale damer) ogsaa faar plass blant alle de store kjedene (igjen, husker ikke navnet paa denne butikken heller.. Hukommelsen er ikke helt som den skal...;-) ). Hva med deg? Har du tenkt deg hjem i sommer? Har du ogsaa foreldre boende der fortsatt, som venter ivrig paa besoek? :-) Jeg skal ta meg en tur ut i fin vaeret naa har jeg tenkt, har vaert straalende vaer her i det siste (med et par dagers unntak) og det gjoer det saa mye lettere aa legge ut paa disse lange turene jeg har satt meg som maal aa gjoere hver dag (naar det regner er det vanskelig aa dra meg ut av huset..). Ha en fin tirsdag! Forhaapentligvis straaler vaeret hos dere i dag ogsaa! Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/#findComment-4994166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoopyLoo fikk jente 15.07.06 Skrevet 10. mai 2006 #5 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei Juniglede. Jeg har ikke glemt deg, hehe.. Har det litt travelt akkurat nå, men skal komme innom her i kveld. Håper du har en fin dag i sommer-solskinn =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/#findComment-5003579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoopyLoo fikk jente 15.07.06 Skrevet 10. mai 2006 #6 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei-hei, her er jeg igjen =) Vet ikke om jeg får til tur hjem i sommer - månedsskifte juli/august hadde vært ideelt, men det spørs litt når bebi'en kommer. Vi har planlagt 2 uker til Spania i september, og det gleder vi oss iallefall masse til (men virker utrolig leeeenge til akkurat nå). Ellers skal vi hjem på juleferie i år da, og det blir stas. Har familie der ja, men regner med at iallefall besteforeldre kommer hit på besøk en tur for å hilse på prinsessa hvis vi ikke får reist hjem i sommer. Jeg har også handlet det meste bebi-tøyet på H&M - men vi er så heldige å ha det her borte, så jeg trenger ikke reise så langt, hehe. Skal jammen se etter den andre baby butikken på CC neste gang jeg er hjemme også =) Har forresten fått litt 'dilla' på brunost, så i dag har jeg bedt mamma sende over noen pakker i posten så jeg får tilfredstilt behovet mitt, hihi. Knekkebrødet ligger allerede klart i kjøkkenskapet og venter ;-) Har ikke vært hjemme siden januar, så har gått tom for det meste av 'Norges-lageret'. Skal se etter moses basket med stativ fra M&P da, takk - er vel snart på tide at jeg gjør de siste store innkjøpene. Har tenkt å kikke på vogn igjen i morgen og tror vi har bestemt oss for Loola fra Bebe Confort. Ble det til at du kjøpte den mamas & papas vognen du nevnte for en stund siden? Så flink du er som legger ut på lange turer!!!! Jeg prøver å gjøre litt øvelser her hjemme, men det blir ikke mange nok gå-turer på meg for tiden. Heldigvis har vi trapper i huset som jeg går opp og ned mange ganger pr dag. Blir liksom dagens trim for meg det, hehe. Nå skal jeg se på 'desperate housewives' - ha en god kveld hvis du leser dette i kveld, og håper det fine været holder i noen dager til både hos deg og meg. Vi snakkes... Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/#findComment-5009444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisa75 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei igjen LoopyLoo! Ville bare oenske deg en god helg! Og lykke til med barnevogn kjoepet! (Jeg har ogsaa fullstendig dilla paa norske matvarer, og tok med lager sist jeg var hjemme. Faar besoek av soester neste helg, og kommer til aa be henne ta med seg masse brunost og hvitost, melkesjokolade osv nam nam :-) Foreldre kommer hit 3 uker etter termin dato for aa se den lille, de faar nok ogsa i oppdrag aa handle litt for meg ja!) Ferietur til spania hoeres himmelsk deilig ut forresten! Fint aa ha noe slikt aa se frem til! (Er forresten selv stor fan av desperate houswives ;-) ) Haaper vaeret er straalende og at du faar anledning til aa kose deg masse i helgen! Vi tastes! Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/#findComment-5026107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoopyLoo fikk jente 15.07.06 Skrevet 12. mai 2006 #8 Del Skrevet 12. mai 2006 Hello =) Bestilte den vognen på nett i dag - blir visst levert på mandag - og sparte £200. Jippi! Og så fant jeg en butikk i Glasgow som selger m&p moses basket med stativ - så da blir det nok en tur dit i løpet av mai =) Ønsker deg en riktig god helg også!!! Her er det meldt litt dårligere vær fra i morgen av *typisk* men jeg har blitt så stiv og støl i kroppen at jeg tviler på om jeg kunne ha gjort så mye annet enn å slappe av hjemme uansett. Ha det bra så lenge... Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4989342-loopyloo/#findComment-5028383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå