Gå til innhold

Nå begynner det å gå oppover....

Anbefalte innlegg

...med i vekta, og symfysemålene er langt over det grønne feltet... er fortvilet og lurer på hvordan dette vil ende... er akkurat 24 uker i dag...

gikk ned i begynnelsen pga kvalme ca 7 kg, Har snart gått opp alle ... og føler jeg begynner å bli utrolig stor...veier 100 i dag, 102 var utgangsvekt.... Og det er vel den tiden jeg har igjen at man legger på seg mest...? Føler jeg ser høygravid ut når jeg har fire mnd igjen.... Nå skal det jo sies at jeg så nok mer eller mindre gravid ut før jeg var det også da... Men skulle ønske jeg kunne strutte stolt med magen og ikke bare skjemmes, og tenke at alle tror nok jeg har termin i morgen...

I tillegg blir jeg nå sykmeldt frem til termin pga. sterke kynnere, og begynnede bekkenløsning, så aktiviteten blir nok minimal...Noen gode råd og tips for at dette ikke skal ta fullstendig av...?

Når det gjelder SF målene, spurte jeg legen min i dag om de var for høye pga det som lå utenpå, mne da sa hun, neida, du bærer barnet høyt og langt fremme fordi du er så lav...Snille legen altså...;)

Fortsetter under...

Du trenger ikke nødvendigvis gå opp så mye fremover. Jeg gikk ned 8kg til å begynne med, har gått opp de pluss en til nå, så det har liksom ikke blitt kasta på meg nå på slutten, har faktisk gått NED to kg for et par uker siden. Søstra mi gikk også medt opp frem til uke 25ca, også gikk hun ikke opp noe særlig mer.. Jeg er heller ikke aktiv, pga bekkenløsning og mye vondt..

Jeg er i uke 29 +1, og gikk ned 5 kg de første 3 mnd. Deretter har vekta økt, og jeg har lagt på meg dem + 1,5 kg iflg. utgangsvekta.

Jeg har bekkenløsning er får ikke rørt meg noe særlig, så det er nok trolig derfor at vekta har rast oppover i det siste + god matlyst. Jeg ser høygravid ut nå selv om det er nesten 3 mnd. til termin. Det gjorde jeg ved forrige svangerskap også, men kiloene rant av etter fødselen. Alle har forskjellige gravidemager, så vis den stolt fram. Jeg er stolt over magen, men kjenner at jeg reagerer når folk sier: Har du så lenge igjen!!!

SF-målene mine er også over gjennomsnittet, men så lenge jordmor sier at alt er OK og magen vokser fint - så skal vi GLEDE OSS!

Håper vi stabiliserer oss framover :-) Lykke til...

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...