Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting.. Har i de siste ukene slitt litt med bekkenløsningssmerter.. kan gå lite, og det gjør vondt å snu seg om natta.. litt på dagen hvis jeg har anstrengt meg masse osv..

Var hos legen idag og fikk rekvisisjon hos fysio.. Det som er da. er at jeg sitter å leser til eksamen, og er kjempestressa for om jeg kommer ti lå stryke.. da jeg mister retten til fødselspenger fra lånekassen om jeg gjør det.. Nevnte dette for min lege idag, og hun sa hun hadde sykemeldt meg om jeg var i jobb. men siden jeg hade mulighet til å legge meg ned å slappe av osv så var det ok med eksamen.. Men.. Jeg blir sliten,trøtt, vondt når jeg sitter og kjenner ved den minste overanstrengelse at jeg får vondt nederst i underlivet.. Dette sliter lit på konsentrasjonen kan man si da.. Det er ikke så lett å konsentrere seg.. og jeg er jo bekymra..

Er jeg en svekling? Kan jeg be om sykemelding om jeg ikke fikser dette?Hva synes dere medsøstre?Er forøvrig 25 uker på vei. Min første.

Takk for eventuelle synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er en svekling nei..jeg sleit med akkurat det samme etter bare 2 mnd, og ble sjukemeldt...jeg klarte rett og slett ikke å jobbe, og ble helt ødelagt! Så hvis du mener at du ikke klarer det, og virkelig trenger en sykemelding synes jeg du bør gjøre det..man skal ikke slite seg ut når man er gravid, må ta vare på deg selv da vettu =)

Skrevet

Måtte bare si at jeg har samme problem jeg også, sitter og leser til en eksamen som nærmer seg for fort, og sliter litt med bekkeløsning, men heldigvis ikke så ille som det du beskriver. Jeg syns du med god samvittighet kan be om å få sykmelding, er jo ikke bra verken for deg eller barnet at du sliter deg ut på den måten! Syns du skal tenke på deg selv og ta litt "fri" nå jeg =)

Skrevet

Tusen takk for oppbacking..

Det er bare det at det ble så bagatellisering fra legens side.. men jeg må jo si at om jeg sover dårlig, og har vondt om dagen og må legge meg masse så sliter jo jeg med konsentrasjonen og problemer med å lese.. herlighet.. det er ganske mye jeg skal gjennom før muntlig i juni...

Skrevet

hei tror ikke du mister retten på fødselspenger fra lånekassen hvis du har sykemelding!!!

Skrevet

Jeg går på skole, men har fått sykemelding hos legen min. Først var jeg sykemeldt pga kvalme, ble bedre men fikk så influensa og ble sykemeldt pga det. Når influensaen kom kom også oppkasten tilbake. Etter influensaen var jeg bra par uker og så ble jeg sykemeldt pga bekkenløsning...

Legen min sa selv at det kunne jo umulig fungere med skole for meg i den formen jeg har vært i. Et problem er jo at alt blir værre av stress. Jeg bekymret meg sånn for eksamner og all lesingen jeg ikke fikk gjort, forelesninger jeg ikke kunne gå på osv. Da ble jo den fysiske formen mye dårligere og spyingen kommer tilbake med en gang jeg blir sliten. Han sa at verken jeg eller den lille hadde det bra når jeg hadde det sånn... Må innrømme at det var et nederlag for meg å innse at jeg ikke kom til å få tatt eksamnene, men jeg har det så mye bedre nå når jeg ikke har det hengende over meg. Skal på studieveiledning ¨på skolen min snart og høre litt om hva som skjer framover.

Sier vel seg selv at jeg så absolutt ikke synes du er en svekling (selv om man føler det sånn selv en stund).

Lykke til og håper du får det bedre!

Skrevet

Hei !

har det slik jeg også.. og det blir bare værre og værre.. æsj..men jeg føler at det blir litt bedre hvis jeg sykler.. men har stillesittende jobb og sliter skikkelig med isijas probløemer ... sover dårlig jeg og ;/

Jeg vurderer no 40 % sykemelding til å begynne med faktisk.. er bare 18+4 jeg ..

Vi må ta hensyn til oss selv, selv om det ikke er lett ;)

Skrevet

Synes absolutt du er i din fulle rett til å be om sykemelding og vel så det!!!! Etter min erfaring er det mye, mye, mye mer slitsomt å ha eksamen enn å jobbe. Selv slet jeg med skikkelig skulder/hodevondt da jeg hadde avsluttende eksamen på studiet, og opplevde klart at jeg ikke ble tatt helt på alvor som pasient fordi jeg "bare" var student. Føler det er mye lettere å nå fram til legen etter at jeg har begynt å jobbe, så det er nok en aldri så liten diskriminering ute å går her...

Det at man kan legge seg litt ned innimellom er etter min mening helt uvesentlig, det som gjør det så innmari slitsomt er jo at man er under konstant press hele tiden, noe som setter klare spor i kroppen. Man slapper jo aldri ordentlig av når man er midt i eksamensstria. Synes det egentlig er ganske arrogant av legen å påstå at det lettere å slappe av når man har eksamen enn når man jobber! For deg blir det dessuten et ekstra press når bestått eksamen får så store økonomiske konsekvenser.

Dessuten, det legen skal vurdere er jo slett ikke om du skulle vært sykemeldt hvis du hadde vært i jobb. Det er en helt uvesentlig vurdering!! Det legen skal vurdere er om situasjonen din nå tilsier at du ikke er i stand til å møte de kravene som stilles til deg som student. Og hvis du har kjempesmerter midt i eksamensoppkjøringen, er det etter min mening mye som taler for at du ikke er i stand til å gjøre en innsats på lik linje med andre.

Skrevet

Tusen tusen takk for oppbacking og fine inspill!! dere er jammen meg flotte!!!! :)

Jeg har fått lest litt idag da, så jeg har bestemt meg for å se hvordan ting tar ivei etter 2 uker.. om jeg da ser at det er umulig å klare eksamen så får jeg bare gå til legen å kreve legeerklæring.

Idag har jeg hatt en fin dag iallefal.. igår hadde jeg veldig vondt.. Men sov godt i natt og da blir alt så mye bedre dagen etterpå!

RIktignok er ikke organisasjonsteori så inspirerende.. men men..

Dere er mere inspirerende!!!

Tusen takk som sagt igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...