Gå til innhold

Spontanabort? Håper noen kan svare...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid vært svært regelmessig. TR kom ikke da den skulle, jeg hadde hatt masse symtomer (ikke innbilt, tror jeg - fordi det var første gang vi "ikke passet på" når vi hadde sex rundt eggeløsning, og jeg var innstilt på at det sikkert ikke ville klaffe første gang), men qr-test var negativ. Jeg skulle til å ta en CB-test på dag 11 etter IKM, men da fikk jeg mensen på morgenen.

I og med at jeg alltid har vært så regelmessig, og hadde flere graviditetssymptomer underveis: tror dere jeg har hatt en spontanabort? Bør jeg i så fall ta kontakt med lege?

Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

jeg var litt over en uke over ikm og alle testene jeg tok hjemme var negativ så dro jeg til lege og fikk en blod prøve som viste at jeg var gravid, men det barnet mistet jeg 3uker etterpå. jeg vet ikke om det er noe en lege kan konstantere i ettertid om det har vært ent barn men er du veldig urolig så kan du ta kontakt med fastlegen din og få en GU for og skjekke at alt er som det skall være, jeg har selv vært hos lege for og fått skjekke at det ikke var"rester" etter spontanaborten min. lykke til videre ikke gi opp det har ikke vi gjotr.

En periode hadde jeg tegn på graviditet (trett og kaffe var herk). Tok en test og den var positiv (på IKM). Tre dager etterpå kom TR, men ikke som vanlig. Det var tre dager med brunlig utflod først, så vanlig.

Det var nok en "kjemisk" graviditet. Dvs at det befrukta egget ikke rakk å feste seg. Jeg dro ikke til lege. Ser ut til at kroppen ordna opp og jeg har fått TR igjen etter det. Men, vi har barn fra før, så vi vet vi "kan". Vet at det er greit å få alle SA/MA bekreftet av lege for evt behov for hjelp senere. Ved tredje SA /MA tror jeg det er at man kan få videre utredning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...