Gå til innhold

Mai: seteleie og evt keisersnitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er i uke 37 og h*n ligger fortsatt i seteleie. Skal til en ul-sjekk for å være helt på den sikre siden. Hvis det har seg alik at h*n ligger i seteleie heller jeg litt mot keisersnitt. Er det noen som veit når dette da evt gjøres? Man venter vel ikke til termindatoen i tilfelle fødselen settes i gang på egenhånd?

 

Håper på svar

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vanligvis planlegges keisersnitt 5-10 dager før termin, jeg er forløst med keisersnitt to ganger pga seteleie - men begge ganger har fødselen startet før planlagt dato. Første gang 12 dager før termin, nå andre gang 10 dager før termin. Faktisk ganske greit å få føle litt av en normal fødsel i tillegg til keisersnitt, selve keisersnittet utføres på samme måte - enten det er planlagt eller fødselen skulle starte av seg selv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

 

Jeg er i uke 38,5,og idag fant vi ut vha ultralyd at barnet ligger i seteleie. Var til jordmor for mindre enn en uke siden og da sa hun at den lå rett med hodet festet..ettersom at jeg har kommet så langt i svangerskapet-måtte avgjørelsen tas hurtig.Det ble bestemt da at et keisersnitt skal taes.Dette blir tatt 6 dager før termindato.Man må vente lengst mulig,slik at lungene til barnet er mest mulig utviklet,men ikke vente for lenge.Det er akkurat 1 uke igjen fra idag og det kan faktisk skje mye på en uke.Det er liten sjanse for at han/hun snur seg tilbake nå, derfor tok vi denne avgjøreslsen.En vanlig fødsel kan komme igang iløpet av denne uka og da skal vi prøve å gjennomføre det normalt,men det kan fremdeles bli et haste keisersnitt.

I Trondheim har 50%av de med barn i seteleie valgt å prøve vanlig fødsel og 25% av disse måtte likevel ta et haste keisersnitt...

har en million tsnker og følelser iforhold til dette med keisersnitt.Var veldig forberedt på vanlig fødsel.Man går jo og er litt spent.Føler det som litt skrekkblandet fryd.Man gruvgleder seg litt..føler meg på et vis litt snytt som ikke får prøve vanlig fødsel...Det er jo en operasjon som skal tas.Det tar lenger tid å komme seg og det er mye komplikasjoner som kan oppstå.Men men man må omstille seg og tenke at det er nok det beste nå.dette må du føle på selv-for mange setefødseler går fint.Lykke til.La oss høre hva som skjer da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...