Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Noen her inne som har erfaring med småbarn og vannkopper?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Vi har ikke hatt det nei, men vet at jo tidligere de får det, jo mindre plaget blir de visstnok. Og de får kanskje litt feber kan man gi Paracet. Om de klør seg veldig, så kan de ha votter på - så de ikke får arr/ åpne sår (da kan de få infeksjoner). Og man kan smøre klødempende (husker ikke hva det heter) på, fåes på apotek. (Vennepar har hatt en liten en på 7 mnd som fikk det.)
Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 her i huset har vi hatt vannkopper, det sier at små barn ikke blir så sjuke men poden her ble veldig sjuk.(han var ca 7mnd) jeg stoppa og telle på 100prikker og han hadde på det verste 40 i feber. jeg brukte hvitvask til å smøre på prikkene, i tillegg måtte vi få kløestillende av legen slik at han fikk sove om natta. Han fikk også paracet stikkpiller for feberen.. men jeg tør ikke å tenke på hvor sjuk han kunne blitt hadde han vært større(virker nemlig som om han er en gutt som får lett feber)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Takk for svar. Vet ikke 100% om det er vannkopper, men mest sannsynlig siden vi var sammen med ei jente som fikk det dagen etter + at jenta mi har fått noen små, røde prikker i dag. Sover godt nå, og det virker ikke som det klør, men det gjør det kanskje ikke før det blir blemmeaktig. Får håpe hun ikke blir like syk som gutten din, for det hørtes ikke noe særlig ut.. Men så er han ferdig med det nå da. Greit det også
Gjest Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 vet ikke om det klødde på poden her heller, men vi smurte han for det. Er glad for å være ferdig med det. håper ikke jenta di blir like sjuk!! god bedring! sjansen for at det er vannkopper er stor siden dere har vært sammen med noen som har det.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 vi hadde vannkopper her i huset. Da var jenta 4,5 mnd. Merka nesten ingenting. Få kopper. HS mente det var fordi jeg enda amma. Inkubasjonstid på vannkopper er på 2-3 uker. Så det tar en tid før det slår ut.
Mamman_te_Luna Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Det er 2 1/2 uke siden vi var sammen med jenta som fikk vannkopper, så muligheten for at det er det er stor. Ammer enda, så får bare håpe vi slipper like greit unna som dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå