æsj altså! Skrevet 8. mai 2006 #1 Del Skrevet 8. mai 2006 Han maser så voldsomt, hele tiden. Og han gneger på det helt til han får det som han vil. Han er så avhengig av smokken når han kommer hjem fra bhg. han er trøtt og sliten, så han sitter og tutter og drar seg i ørene(koser med dem når han er trøtt). I dag klippet jeg hull i en smokk, for å se om det hjalp. Men neida, han sa bare:mamma den e ødelagt, ny tutte, hehehe. I helga sendte vi noen tutter til kaptein sabeltann. Han var enig når vi skulle sende dem, men når vi kom inn igjen skulle han ha en ny tutt. Grunnen til at jeg vil redusere bruken av tutt er at jeg liker ikke store unger som går rundt med tutt. Om kvelden skal han heller ikke ligge i sengen sin lenger, nei da roper han storsenga til han får ligge der. I tilegg er han så sur og krevende, jeg tror jeg klikker snart.... Arrgh, håper det bare er alderen-igjen.... Håper på gode råd, om både det ene og det andre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987693-gutten-min-p%C3%A5-2-%C3%A5r-er-s%C3%A5-slitsom-for-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #2 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvor mye sover han i barnehage? Detter er legen faktisk må undersøke det. Hvis han er normal og har god søvnmønster da er det noe annent som er i bilde. Kansje han er hyoeraktiv. Bare snakk med en lege. I forhold til smokken og at han ikke vil sove i sin seng må jeg si at: Ditt barn treger mye trygghet fra deg eller far. smok Gir barna trygghet i denne alder. Du må holde ham mere og kose med ham og ligge ved siden av ham når han vil sove. Dette er det beste du kan gjør syns jeg. La ham sove noen ganger hos dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987693-gutten-min-p%C3%A5-2-%C3%A5r-er-s%C3%A5-slitsom-for-tiden/#findComment-4991674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Maggi* Skrevet 9. mai 2006 #3 Del Skrevet 9. mai 2006 Dette høres kjent ut. Frøkna her har fått ganske mye mer "attitude" i det siste (hun er nå 2 år og 8 mndr.); hun er mye mer sur, sytete og krevende, og prøver seg stadig på både det ene og det andre. Hun gjør stadig vekk krav på smokken i tide og utide, særlig hvis hun ser en som ligger på f.eks. kjøkkenbenken. Hun blir naturlig nok grinete når vi sier "nei, store jenter som deg bruker da bare smokk når de sover". Vi prøver så godt vi kan å begrense det til soving og av og til når vi kjører bil. Dette har vi gitt beskjed om også i bhg. Resten av dagen prøver vi å legge smokkene unna slik at hun ikke ser dem; "ute av øye, ute av sinn". Om hun spør og vi sier at hun ikke får, så sutrer hun litt, men gir seg ganske fort (fordi hun vet at det ikke er noe vits i å fortsette masingen). Hun skal heller ikke sovne i sin egen seng; sier hun skal sove i "storesenga" hun også. Vi lar henne sovne der vi da, så bærer vi henne over i sin egen seng etterpå (den kampen har vi ikke orket/giddet å ta enda). Snart skal hun få sin egen "storeseng", så får vi håpe at hun er fornøyd med den. Iflg. barnehagen så er det veldig vanlig at de blir litt mer trassige i denne alderen, men hvor ille det blir, kan være forskjellig fra barn til barn. Jeg tror det beste vi kan gjøre, er å velge ut hvilke kamper vi vil kjempe, og stå hardt på dem. Hvis barna våre finner ut at de får det som de vil bare de maser lenge nok, er det de som vinner kampen. Noen kan de få vinne, men i de vi virkelig vil vinne, må vi stå kampen ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987693-gutten-min-p%C3%A5-2-%C3%A5r-er-s%C3%A5-slitsom-for-tiden/#findComment-4995877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
goytil Skrevet 13. mai 2006 #4 Del Skrevet 13. mai 2006 jeg er kanskje en streng mor.. men vil hun ikke så skal hun... jeg har ikke brydd meg stort om hun bruker sutt eller ikke enda.. men hun får ikke sove i vår seng.. hun kan hyle til kuene kommer hjem.. ikke snakk om.. jeg er så klart ikke urimelig våkner hun på natten av noe er oppriktig lei seg får hun ligge hos oss litt... men ikke stort... jeg lar henne aldri vinne.. hvis hun maser og hyler og slår og kaster ting.. (hun er ikke så voldsom altså, men det hender) hvis hun på en annen side ber pent lar jeg henne få lov til det hun ber om... hun trasser sjelden.. men gir seg også fort når det først kommer siden jeg alltid er konsekvent.. mange har nok sett rart på meg når jeg har dratt henne etter armen hylende og skrikende.. he he.. men det varer som regel ikke lenge... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987693-gutten-min-p%C3%A5-2-%C3%A5r-er-s%C3%A5-slitsom-for-tiden/#findComment-5032216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå