Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han maser så voldsomt, hele tiden. Og han gneger på det helt til han får det som han vil. Han er så avhengig av smokken når han kommer hjem fra bhg. han er trøtt og sliten, så han sitter og tutter og drar seg i ørene(koser med dem når han er trøtt). I dag klippet jeg hull i en smokk, for å se om det hjalp. Men neida, han sa bare:mamma den e ødelagt, ny tutte, hehehe. I helga sendte vi noen tutter til kaptein sabeltann. Han var enig når vi skulle sende dem, men når vi kom inn igjen skulle han ha en ny tutt. Grunnen til at jeg vil redusere bruken av tutt er at jeg liker ikke store unger som går rundt med tutt.

Om kvelden skal han heller ikke ligge i sengen sin lenger, nei da roper han storsenga til han får ligge der.

I tilegg er han så sur og krevende, jeg tror jeg klikker snart....

Arrgh, håper det bare er alderen-igjen....

Håper på gode råd, om både det ene og det andre...

Fortsetter under...

Jeg har desverre ingen gode råd,men vil bare si at her er det akkurat det samme:o)

Vi har ikke problemet med smokken,for det har han aldri brukt.Men,derimot er han veldig masete,sur og krevende.

Vi har hatt verdens enkleste og blideste gutt,som aldri hat trasset.....helt til nå.....nå er det slutt.Han trasser for ALT!Og alt er en kamp altså.Det er så slitsomt,og jeg føler meg som verdens verste mor når det meste ender i skrik og hyl.

Jeg håper og tror også at det er alderen,men kjære vene å gå så i fra det ene til det andre da?:o)

Ja,ja vi må vel i gjennom det de fleste av oss...

vi kasta smokken nå i vinter.ble så lei smokkemaset.han bare sutra og gikk rundt med den.jeg tok alle smokkene og la de i en pose og fjernet de,da han ikke så det.sa at smokkemannen hadde tatt de for nå var han stor gutt.og måtte ikke ødelegge tennene sine.vi tok han fra de smokkene på mårran.han sov dagdupp uten og kvelden gikk strålende.ikke noe tilbakefall.snodig så avhengig som han var.ga han aldri mer smokk.gutten ble en anen.så blid og ord på ord kom.så deilig,så vi angrer ikke på det.survinga er borte!!!

Ikke så rart han maser når han vet du gir etter.

Ja de maser mye i denne alderen, det er for å sjekke og teste grenser. De viktigste i barneoppdragelse er jo å være konsekvent, et nei betyr nei, men i ditt tilfelle så betyr det ja om han maser lenge nok. Sorry om jeg høres litt krass ut, men sånn er det.

Det med at han er sur kan jo ha andre årsaker. Hva med å finne på nye ting som han kan være med på, hjelpe til med. Play-doh, å bake elsker de fleste unger, bygge høye tårn av duplo, male seg selv på stort papir (la barnet ligg på mens du tegner rundt), ta med barnet andre steder enn hjemme der det er ting barnet liker (traktor, katt, andre barn). kommer ikke på mer i farta.

Lykke til med bryllupet:)

Jeg er egentlig veldig enig med puslingen. Du maa ikke gi etter hvis du foerst har sagt nei. Men, velg dine kamper. Kanskje tutten ikke trenger aa gaa enda, men at han bare bruker den naar han er troett. Merker med gutten her at kosebamsen er et must hvis han er sliten, og regner med at sutten har samme effekt for de som bruker det.

Men en annen ting. Har han slutte aa sove paa ettermiddagen? Gutten her hadde noen perioder etter at han hadde sluttet aa sove der han likevel var stuptroett, og egentlig burde sovet. Noen ganger lurte jeg han til en lur sammen med meg paa sofaen, for ikke pokker om han skulle sove.

Gutten vaar har egentlig aldri hatt trass, men perioder der han har vaert troettere enn vanlig. Da har vi enten lurt han til en ekstra lur, eller holdt han aktiv paa ettermiddagen og lagt han 1-1,5 timer tidligere enn normalt. Da tar det seg fort inn igjen er i alle fall erfaringen her.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...